Thursday, October 3, 2013

သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း ႏွင့္ အၿပိဳင္ တ႐ုတ္ေဖာက္လုပ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ရထားလမ္းစီမံကိန္း နိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ထိခိုက္ လာနိုင္ ဟုဆို


ေက်ာ္ေဇယ်

ရန္ကုန္ ၊ ေအာက္တိုဘာ ၂ ။ ။ ေရႊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းႏွင့္ အၿပိဳင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံကေဖာက္လုပ္ မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္းရထား လမ္းစီမံကိန္းသည္ နိုင္ငံ၏အခ်ဳပ္ အျခာအာဏာကို ထိခိုက္လာ နိုင္ ေၾကာင္း ေရႊသဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕၏ သတင္း စာရွင္းလင္းပြဲကို တက္ေရာက္ လာသည့္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ၏ေထာက္ျပေျပာၾကားမႈအရသိ ရသည္။

တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတနိုင္ငံ သည္ ရထားလမ္းမႀကီးမ်ား ေဖာက္လုပ္ေပးၿပီး အိမ္နီးခ်င္း နိုင္ငံမ်ားကို စစ္ေရးႏွင့္ နိုင္ငံေရး က်ဴးေက်ာ္ခဲ့သည့္ျဖစ္ရပ္မ်ား ကို ေထာက္ျပၿပီး အဆိုပါလူမႈအဖြဲ႕အ စည္းက ယခုသဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းႏွင့္ယွဥ္ၿပီး တ႐ုတ္နိုင္ငံ ကေဖာက္လုပ္ေပး မည့္ ေက်ာက္ ျဖဴ-ကူမင္းရထားလမ္းကို ေထာက္ ျပေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
စက္တင္ဘာ ၃၀ ရက္က ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ ၌ ျပဳလုပ္သည့္ ေရႊဂက္စ္ ပိုက္လိုင္း ေစာင့္ၾကည့္ အဖြဲ႕၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို တက္ေရာက္လာ သည့္ ျမန္မာ့အ စိမ္းေရာင္ကြန္ရက္မွ ဦးေစာမိုး ျမင့္က ''တ႐ုတ္နိုင္ငံက ရထားလမ္း ေဖာက္ၿပီးေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံ ကို စစ္ေရးအရေရာ၊ လူမႈေရးအရ က်ဴးေက်ာ္ခဲ့တာေတြရွိပါတယ္'' ဟု ဦးေစာမိုးျမင့္က ဂက္စ္ပိုက္ လိုင္းႏွင့္အၿပိဳင္ဆက္လက္ေဖာက္ လုပ္မည့္ ရထားလမ္း၏ေနာက္ ဆက္တြဲျဖစ္နိုင္ေျခတစ္ခုကို ေထာက္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ ေျပာၾကားရာတြင္ အစိမ္းေရာင္ကြန္ရက္ လူမႈအဖြဲ႕ အစည္းက ၁၉၆၂ အိႏၵိယ-တ ႐ုတ္စစ္ပြဲတြင္ လမ္းခရီးခက္ခဲမႈ ေၾကာင့္ တ႐ုတ္တို႔စစ္ေရး အထိ နာခဲ့မႈႏွင့္ အိႏၵိယနယ္စပ္ကို ရထား လမ္းေရာက္ရွိနိုင္ရန္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ တြင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံက တိဗက္နိုင္ငံ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးကိုအေၾကာင္းျပေဖာက္ လုပ္ေပးခဲ့သည့္ ရထားလမ္း ေၾကာင့္ ရထားလမ္းၿပီးဆုံးသည့္ ယေန႔အခ်ိန္ တြင္ တိဗက္နိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာႏွင့္ လူမ်ိဳး ေရးထိခိုက္မႈဆုံးရႈံး မႈမ်ားကို ေထာက္ျပေျပာ ဆိုသည္။

ဦးေစာမိုးျမင့္က ''တိဗက္ ကို ရထားလမ္းေဖာက္ေပးခဲ့တဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ နိုင္ငံေရးကစား ကြက္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ အိႏၵိယ-တ႐ုတ္စစ္ ပြဲမွာ တ႐ုတ္နိုင္ခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ အိႏၵိယတစ္ဦးဆို တ႐ုတ္သုံးဦးက် ဆုံးခဲ့တာမ်ိဳးနဲ႔ နိုင္ခဲ့တာပါ။ ဒါက ရထားလမ္းမရွိတဲ့အတြက္ စစ္ လက္နက္ပစၥည္းမသယ္နိုင္တဲ့အ ခ်က္လဲပါဝင္ပါတယ္။ တိဗက္ကို ေဖာက္ေပးတဲ့ရထားလမ္း ေနာက္ ကြယ္ကိုျပန္ၾကည့္ရင္လဲ ရထား လမ္းမေဖာက္မီ တိဗက္နိုင္ငံမွာ အျခားလူမ်ိဳးက ရွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ က်န္တာတိဗက္လူမ်ိဳးေတြပါ။ အ ခုရထားလမ္းၿပီးခ်ိန္မွာ တိဗက္ နိုင္ငံမွာတ႐ုတ္လူမ်ိဳးရာခိုင္ႏႈန္း ၂၀ နီးပါးေရာက္လာပါၿပီ''ဟု ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က တိဗက္ကိုတ႐ုတ္နိုင္ငံက ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့သည့္ ရထားလမ္း ေနာက္ ကလူမႈဘဝျဖစ္ပ်က္မႈမ်ား ကိုေထာက္ျပေျပာသည္။

''ေနာက္တစ္ခုက ရထား လမ္းေဖာက္ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း အခုခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္တူးေနတဲ့ တိ ဗက္ သယံဇာတတူးေဖာ္ေရးလုပ္ ငန္းေတြဆိုတာ အမ်ားႀကီးတူး ေဖာ္လုပ္ကိုင္ေနတာပါပဲ။ တိဗက္ ရဲ့ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္ကလဲ ပ်က္စီးကုန္ပါၿပီ''ဟု ယင္းကဆက္ လက္ေျပာသည္။

အဆိုပါလူမႈကြန္ရက္က လက္ရွိျမန္မာတြင္ တ႐ုတ္နိုင္ငံက ေဆာက္လုပ္ေပး မည့္ ေရႊသဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းႏွင့္ အၿပိဳင္ ေဖာက္လုပ္မည့္ အႏွစ္ ၄ဝဘီအို တီရထားလမ္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုစီးဝင္လာမည့္ တ႐ုတ္ လူမ်ိဳးမ်ား၏အေနအထားကို ဆက္လက္သုံးသပ္ေျပာသည္။

ဦးေစာမိုးျမင့္က ''ဒီရထား လမ္းကို ေဖာက္လုပ္မွာက အရင္း ေက်စနစ္နဲ႔ လုပ္မွာ။ သူတို႔အရင္း ေက်မွ အစိုးရကိုလႊဲမွာ။ အဲဒီအ တြက္ၾကာခ်ိန္က အႏွစ္ ၄ဝေလာက္ ရွိပါမယ္။ ဒါဆိုရင္ဒီႏွစ္ ၄ဝလုံးမွာ ဒီရထားကို တ႐ုတ္ေတြ စီးေနဦး မွာ။ အနည္းဆုံးရထားလမ္းေဖာက္ ခ်ိန္မွာကို တ႐ုတ္ လူမ်ိဳး ၁၀၀၀၀ ေလာက္က ျမန္မာနိုင္ငံကို ဝင္ ေရာက္လာမွာပါ''ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါ ေရႊသဘာဝဓာတ္ ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းသည္ ျမန္ မာနိုင္ငံ၏ ခါးလယ္မွျဖတ္ေဖာက္ ထားသည့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္ လိုင္းစီမံ ကိန္းျဖစ္ၿပီး ယင္းပိုက္ လိုင္းႏွင့္အၿပိဳင္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူ မင္းရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စက္တင္ဘာ ၃ဝရက္က က်င္းပသည့္ ေရႊသဘာဝ ဓာတ္ ေငြ႕ပိုက္လိုင္း ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲ ႏွင့္ အနာဂတ္ျမန္မာစီမံကိန္းမ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာေရး သတင္း စာ ရွင္းလင္းပြဲ ကို ေရႊသဘာဝဓာတ္ ေငြ႕ပိုက္ လိုင္း ျဖတ္သန္းထား သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတိုင္း၊ မႏၲ ေလးတိုင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ ပိုင္း)ေဒသမ်ားမွ အရပ္ဘက္လူမႈ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။

Link =>http://goo.gl/OoyclV