ဒူ၀ါ အေနနဲ႔ ေလ့လာၾကည့္သေလာက္၊ ဗုဒၶဘာသာ ဆုိတာလဲ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ သြန္သင္ေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ စကားေတြပဲ ၾကားေနရေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။
ျမန္မာ ႏုိင္ငံက အထင္ကရ ဗုဒၶဘာသာ ေခါင္းေဆာင္ ဘုန္းႀကီး တစ္ပါး ဆီက အခုလုိ အျမင္မ်ဳိးဖတ္လုိက္ရေတာ့ မတုံ႔ျပန္ပဲ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အိမ္ရွင္နဲ႔ ဧည့္သည္ ဆုိတာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ နယ္ေျမေဒသ ကုိ အသိအက် ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
ျမန္မာ ႏုိင္ငံတခုလုံး နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေျပာလုိက္ေတာ့ ငါတုိ႔ ကခ်င္ ခရစ္ယာန္ေတြက ဘယ္တုန္းကမွ ဗုဒၶဘာသာ မျဖစ္ခဲ့ပဲနဲ႔ ေနရင္းထုိင္ရင္း ကုိယ့္ အိမ္ေပၚမွာ ဧည့္သည္ အျဖစ္ သမုတ္ျခင္းခံလုိက္ရ သလုိပဲ။
သီတဂူဆရာေတာ္၊ ေဟာၾကားသြားတဲ့ တရားကုိ မုိးမခ မွာ တင္ထားတာ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ (http://moemaka.com/
ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာ က အိမ္ရွင္၊ က်န္တဲ့ ဘာသာ အားလုံး (ခရစ္ယာန္ အပါအ၀င္) က ဧည့္သည္ေတြ။ ဒီေတာ့ ဧည့္သည္ေတြက အိမ္ရွင္ နဲ႔ တည့္ေအာင္ ေနဖုိ႔ ေဟာထားတယ္။
ဒါဟာ ႏွကုိယ္ကမွ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ဆုိၿပီး ဗမာ တမ်ဳိးထဲရဲ႕ အမ်ဳိး ဘာသာ၊ သာသနာ ကုိ ေရွ႕တန္းတင္ေနတဲ့ စိတ္ရူး သမားမ်ားကုိ မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ ျဖစ္ေစတဲ့ တရားပါ။
ခက္တာက အဲဒီ အိမ္ရွင္ ဆုိတဲ့ လူေတြကုိယ္တုိင္က လူမ်ဳိးတုိင္းတဲ့ တုိက္ခုိက္ေနတဲ့ ျပႆနာအရင္းအျမစ္ ျဖစ္ေနတာ ခက္ေနတယ္။
ဗမာ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့တဲ့ ေအာက္ျမန္မာ ျပည္မွာ သီးသန္႔ အိမ္ရွင္ အေနနဲ႔ ေျပာပါ၊ ရတယ္။ မကန္႔ကြက္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကခ်င္ နဲ႔ ခ်င္း ေတာင္တန္း မွာေတာ့ အဲသလုိ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ခ်င္း နဲ႔ ကခ်င္ဟာ ဘယ္တုန္းကမွ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ေတြ မဟုတ္ခဲ့ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဖက္ဒရယ္ စနစ္လုိတယ္ လုိ႔ တုိင္းရင္းသားေတြ ေျပာေနတာပါ။ တႏုိင္ငံလုံးကုိ လူမ်ဳိးတမ်ဳိးထဲရဲ႕ ဘာသာ၊ သာသနာ ကုိ ေရွ႕တန္းတင္လုိ႔ မရပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ခ်င္း တူေနရင္ေတာင္ သူ႕စကားနဲ႔ သူ၊ သူ႕ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ သူ ပဲ ရွိသင့္တာပါ။ တာလီဘန္ေတြလုိ ဘာသာေရးကုိ အေျခခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရး တည္ေထာင္ခ်င္ရင္ ဗမာေတြ သီးသန္႔ေနတဲ့ တုိင္း၊ ျပည္နယ္ ေတြမွာ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ပါ။ တျခား တုိင္းရင္းသား ျပည္နယ္ေတြက ဘာသာေရး အေျခမခံတဲ့ လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိ ေဖၚေဆာင္မယ္။ ကုိယ့္ျပည္နယ္ ကုိယ္ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္သာ လုိပါတယ္။
တျခားႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ မတူတဲ့ အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သမုိင္း မတူဘူး၊ လြတ္လပ္ေရး တည္ေဆာက္လာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းလဲ မတူဘူး။ တပုံစံထဲ အတုယူလုိ႔ မရဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ တုိင္းရင္းသား ေပါင္းစုံေနတာ တခုထဲ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ တုိင္းရင္းသားစုံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆုိတာ ျမန္မာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ႏုိင္ငံ မဟုတ္ဘူး။ အစကတည္းက အင္ဒုိခ်ဳိင္းနား (လာအုိ၊ ကမ္ေဘာဒီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ ထုိင္း အေရွ႕ ေျမာက္ပုိင္း) ႏုိင္ငံေတြလုိ လူမ်ဳိးျခား တုိင္းျပည္ေတြကုိ ကုိလုိနီ ႏုိင္ငံတခုထဲက အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးယူပုံ ယူနည္း မတူခဲ့လုိ႔ အင္ဒုိခ်ဳိင္းနားက ေလးႏုိင္ငံ ျဖစ္လာတယ္။ ျမန္မာက တႏုိင္ငံထဲ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္၊ လာအုိ၊ ဗီယက္နမ္၊ ကမ္ေဘာဒီယား ေတြကုိ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတြ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံ ျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးျခား ျပည္ေထာင္ မ်ားကုိ စုစည္းထားတဲ့ ႏုိင္ငံ ျဖစ္တယ္။
ျမန္မာမွာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရွိခဲ့သလုိ ကခ်င္မွာလဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရွိေနခဲ့တာပဲ။ ကခ်င္အေၾကာင္း ဗမာ ေတြ မၾကားဖူးတာကုိက ကခ်င္နဲ႔ ဗမာေတြဟာ ဘာမွ မဆုိင္ပဲ ရပ္တည္ခဲ့တယ္ ဆုိတာ သိထားသင့္ပါတယ္။ ကခ်င္ေတြမွာ ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာ မပါတဲ့ သီးသန္႕သမုိင္းရွိတယ္။ (သိခ်င္တဲ့ လူေတြ အခ်ိန္မေရြး ေလ့လာႏုိင္တယ္။)
ဗမာ လူမ်ဳိးဟာ လူမ်ားစု ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ အတြက္ ဘုံ ဘာသာစကား အေနနဲ႔ သုံးဖုိ႔ လူမ်ဳိးတုိင္းက အလုိလုိ လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုံ ဘာသာေရး၊ ဘုံယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘုံလူမ်ဳိး မရွိသင့္ပါ။ လက္ခံမွာလဲ မဟုတ္ပါ။ လက္မခံတာကုိ ဆြတ္လုပ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနသ၍ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းခ်မ္းလာမွာ မဟုတ္ပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ဆုိတဲ့ တရားေတာ္ကုိ တကယ္ ႀကိဳက္တဲ့ ဘာသာတရား ဆုိရင္ လက္ေတြ႕က်တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားေဟာၾကပါ။
လက္ေတြ႕က်တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရား ဆုိတာ ဘာသာတရားတုိင္းမွာ လုိတယ္။ ကေလးငယ္မ်ားကုိ ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိးျခား မုန္းတီးေရး စိတ္ဓါတ္ အျမစ္မသြယ္ ဖုိ႔ သြန္သင္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အမုန္းတရား ဆုိတာ ဘယ္ဘာသာတရားမွ လက္မခံ ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အစြန္းေရာက္ ဘာသာေရး သမားတုိင္းဟာ ဘာသာျခား ဆန္႕က်င္ေရးကုိ လက္ကုိင္ထားတတ္တယ္။ ဆန္႕က်င္ျခင္း ဆုိတာ အမုန္းတရား ျဖစ္တယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လုိအပ္တာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပါ။ အစြန္းေရာက္သမားမ်ား မဟုတ္ဘူး။