Friday, November 7, 2014

လူသတ္မႈနဲ႕ သံသယအက်ဳိး ခံစားထုိက္သူမ်ား

 

(အေလာင္းကို ဘယ္သူက တကယ္ေၾကာက္ေနလဲ)
မြန္တို႕က အစြဲႀကီးတယ္။ သမိုင္္းက ရွည္ခဲ့လို႕။ အေတြ႕အၾကဳံက မ်ားခဲ့လို႕။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအစြဲတိုင္းမွာ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္။ ရြာျပင္က အေလာင္းကို ရြာထဲ အသြင္းမခံဘူးဆိုတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။ 
၁။ က်န္းမာေရးအရ ကူးစက္ေရာဂါကို ႀကဳိတင္တားဆီးဖို႕၊
၂။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရ မႈခင္းအရ ရြာကို မပတ္သက္ေစဖို့၊
၃။ လူမႈေရးအရ အေနွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစဖို႕
ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမအခ်က္အရ ေဆးဆရာနဲ႕ ၿပီးတယ္။ ဒုတိယအခ်က္အရ မင္းစိုးရာဇာေတြနဲ႕ ၿပီးတယ္။ တတိယအခ်က္အရ ကမၼ႒ာန္းဆရာနဲ႕ ၿပီးတယ္။ ကမၼ႒ာန္းဆရာဆိုတာ သုဘရာဇာကို ေျပာတာပါ။ မြန္မွာ သုဘရာဇာထက္ အဆင့္က ပိုျမင့္ၿပီး စီမံပိုင္ခြင့္လည္း ပိုရွိပါတယ္။
အေလာင္းမျဖတ္ရဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ေမာ္လၿမဳိင္မွာ ဆုံးလို႕ ရြာအထိ သယ္ေနၾကတာပဲ။ မိမိမိခင္ဆုံးေတာ့ ေဖာင္စိန္ဆိုတဲ့ ရြာကို ျဖတ္ၿပီး အေလာင္းကို သယ္လာရတာပဲ။ ဒီအေလာင္းျဖတ္ဖို႕ ဆရာဝန္လက္မွတ္ေတာ့ ပါရမယ္ေပါ့။ အခု ကိုပါႀကီးလိုအေလာင္းမ်ဳိးဆိုရင္ မႈခင္းနဲ႕ ပတ္သက္တယ္။ ဒီေတာ့ အစိုးရက ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳရင္ ရတယ္။ ေဆးစစ္ခ်က္ယူၿပီးရင္ ဒီအေလာင္းကို အစုိးရက ထိန္းထားလို႕ မရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျဖတ္လို႕ ရတယ္။ ေကာ့ခပုံမွာဆိုရင္ မပုပ္မသိုးတဲ့ ဆ႐ာေတာ္အေလာင္းကို ေတာကေန ရြာထဲထားၿပီး ကိုးကြယ္ေနၾကတုန္းပါပဲ။ ရပ္ရြာထဲဆိုရင္ အမ်ားနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ ေနရာမ်ဳိးပါ။ အိမ္မွာ ျဖစ္တဲ့ကိစၥဆိုရင္ အိမ္နီးခ်င္းက နားလည္ေပးလို႕ ရေပမဲ့ ဘယ္ကေန သယ္လာမွန္းမသိတဲ့ အရႈပ္အရွင္းေတြကိုက်ေတာ့ ရြာလုံးကြၽတ္က ႀကဳိက္ခ်င္မွ ႀကဳိက္မယ္ေလ။ ဒါဟာ အင္မတန္ စနစ္က်လွတဲ့ အစြဲျဖစ္တယ္။ လူေတြ ထင္သလို လူေသအေလာင္းကို ေၾကာက္တဲ့ အစြဲအလမ္းမ်ိး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ လူေသအေလာင္းကို ဘယ္သူက တကယ္ေၾကာက္ေနလဲ ဒီမွာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။
မဘသအမည္ခံၿပီး သကၤန္းဝတ္လာတဲ့ ဘုန္းႀကီး၊ မြန္ဘုန္းႀကီးအမည္ခံၿပီး မသႏၲာကို ျပႆနာရွာတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဟာ မြန္တို႕ကို ကိုယ္စားမျပဳသလို မြန္တို႕ရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံကိုလည္း သိရွိနားလည္မွာ မဟုတ္ဘူး။ မိမိအထင္ကို ေျပာရရင္ မဘသဆရာေတာ္တစ္ပါးလည္း ဟုတ္ဟန္မတူဘူး။ မြန္ဘုန္းႀကီးလည္း ဟုတ္ဟန္မတူဘူး။ ျဖစ္မ်ားျဖစ္ရင္ စစ္တပ္အသိုင္းအဝိုင္း၊ ၾကံ့ဖြတ္အသိုင္းအဝိုင္း၊ စြမ္းအားရွင္အသိုဝ္းအဝိုင္းပဲ ျဖစ္ရမယ္။ အက္စ္ဘီေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။
အစိုးရတစ္ရပ္၊ တပ္မေတာ္တစ္ရပ္မွာ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းစရာရွိလို႕ လုိအပ္ရင္ သကၤန္းဆီးရတာမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမဆို အစိုးရ၊ စစ္တပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အျခားအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက ေမြးထားတဲ့ ကိုယ့္လူသူ႕ဘက္သားေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ ဒါေတြ မရွိမျဖစ္ ရွိေနမွာ ျဖစ္တယ္။ 
ဘုရားလက္ထက္တုန္းက ေကာသလမင္းႀကီးဆိုတာ ရွိတယ္။ ဘုရားကို ဒုကၡေပးတဲ့ေနရာမွာ သူက ထိပ္ဆုံးကပဲ။ ဘုရားက သူ႕ကို အႏြံအတာ ခံရတယ္။ သူက ဘုရားကို ပထမဆုံး ေတြ႕ေတာ့ "ဟာဗ်ာ .... ဘုရားလုပ္သူက အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး မွတ္တယ္၊ ႏို႕ေတာင္ မစင္ေသးတဲ့ ကေလးေလးလိုပဲလား"လို႕ မွတ္ခ်က္ျပဳသတဲ့။ တစ္ခါခါမွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈကို လုိလားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားေက်ာင္းနားမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ၿပီး အေႏွာင့္အယွက္ေပးလိုတဲ့ တကၠတြန္းရဟန္းေတြက ဘုရင္ကို လာဘ္ထိုးၿပီး ေက်ာင္းေဆာက္ခြင့္ ေတာင္းပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ဘုရားမ်က္ႏွာကိုမွ မေထာက္၊ ေကာသလမင္းႀကီးက ခြင့္ျပဳလုိက္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ သူက အစားႀကီးေတာ့ တရားနာတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ငိုက္ျမည္းေနသတဲ့။ အစားႀကီးေတာ့ အအိပ္ႀကီး၊ အအိပ္ႀကီးေတာ့ အိပ္မက္ေတြ ေလွၽာက္မက္၊ သူ မက္တဲ့ အိပ္မက္ကို ဘုရားက ေဖာ္ေပးရေတာ့ ေကာသလအိပ္မက္ (၁၆)ခ်က္ဆိုတာ ျဖစ္လာရပါတယ္။ 
တစ္ခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ စကားေျပာေနတုန္း ေက်ာင္းေဘးနားက တကၠတြန္းရဟန္းအခ်ဳိ႕ဟာ ကိုး႐ိုးကားရားနဲ႕ ျဖတ္သြားၾကပါတယ္။ ေအာ္ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၾကည္ညဳိဖြယ္အသြင္ မရွိပါတကားလို႕ ေျပာေတာ့ "ဟဲဟဲ အရွင္ဘုရားကလည္း အဲ့ဒါ ရဟန္းအစစ္ေတြမွ မဟုတ္တာပဲ၊ အဲ့ဒါ တပည့္ေတာ္လူေတြေလဘုရား"တဲ့။ ၾကည့္ေပါ့။ သာသနာကို အသုံးခ်ေနခဲ့တာ ဟိုဘုရားလက္ထက္ကတည္းကပါ။ အခုေခတ္မွာ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေတြထဲမွာလည္း စီအိုင္ေအအပါအဝင္ ေထာက္လွမ္းေရးဆဲလ္ေတြ ထည့္ထားမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ အျခားႏိုင္ငံ၊ အျခားလူမ်ဳိး၊ အျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြမွာလည္းပဲ ဒီလိုဆဲလ္ေတြ ထည့္ထားမွာပဲ။ ဒါေတြက အထူးအဆန္းေတြ မဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထူးတာက အစိုးရ ဖန္တီးထားတဲ့ ရဟန္းတုေတြဟာ ေထာက္လွမ္းေရးအဆင့္ မရွိၾကဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရးအဆင့္ဆိုရင္ စနစ္တက် သတင္းကို ႏႈိက္ေနပါလိမ့္မယ္။ သတင္းေပး *informer" အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရွိခ်င္ရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအဆင့္ေတာင္ ရွိမွရွိပါ့မလားလို႕ သံသယရွိတယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဒီဘုန္းႀကီးေတြက ေတာ္ကီေဝၚကီေတြနဲ႕ အစိုးရဘုန္းႀကီးမွန္း ေပၚေနၿပီေလ။ အခု မဘသယပ္ေတာင္ကိုင္လို႕ မြန္ဘုန္းႀကီးပါလို႕ ေျပာေနသူကလည္း အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထိပါးေနတယ္။ Laws & orders ကို မခန္႕ေလးစား လုပ္တယ္။ ေဆး႐ုံကိုလည္း စစ္တလင္းျပင္ လုပ္ခ်င္တယ္။ ေဘာင္ေတြ ေက်ာ္ေနတာ မနည္းဘူး။ ဒီထက္ ေဘာင္ေက်ာ္ေနတာက ကိုပါႀကီးအေလာင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး မြန္ေတြကို အသုံးခ်ဖို႕ ႀကဳိုးစားတာပဲ။ မြန္ဓေလ့ကို ေလးစားသပဆိုခဲ့ရင္ ျမန္မာစစ္တပ္သတ္ခဲ့တဲ့ မြန္ေတြအေလာင္းကို ဘယ္လိုထားပစ္ခဲ့လဲ ေျပာႏိုင္ပါသလား။ ၁၉၇၄ ခုမွာ ဆိုရင္ ေမာ္လၿမိဳင္နဲ႕ သိပ္မေဝးတဲ့ မုဒုံၿမဳိ႕နယ္မွာပဲ ႏိုင္က်န္သိမ္းကို စစ္တပ္က ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့ပါတယ္။ အခု ႏိုင္လႈံ၊ လက္တက္ရြာနားမွာ အေလာင္းကို ပစ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ရြာသားေတြက ဝိုင္္းဝန္းျမႈပ္ႏွံခဲ့ရပါတယ္။ အခု ကိုပါႀကီးအေလာင္းက်မွ အျဖစ္ေတြ သည္းျပေန႐ုံနဲ႕ အလုပ္မျဖစ္ဘူး။
အခု ကိုပါႀကီးကို ရဲက ဖမ္းလုိက္တာလား၊ စစ္တပ္က ဖမ္္းလုိက္တာလား၊ ရဲက ဖမ္းၿပီး စစ္တပ္လက္ထဲကို အပ္လုိက္တာလား၊ ဘယ္ေနရာက ဖမ္းလာၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ သတ္ခဲ့ပါသလဲ သိသူကို ေဖာ္ခ်င္ရင္ အေလာင္းသြားျပတဲ့ တပ္မေတာ္အရာရွိကေန စၿပီး စုံစမ္းရပါလိမ့္မယ္။ သဲလြန္စက သူ႕ဆီမွာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ရဲက အရပ္ဘက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကေန လူတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဆီးခဲ့ၿပီး စစ္ဘက္ကို လႊဲအပ္ရမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ ၂၀၀၈ ခု နာဂစ္ဖြဲ႕စည္းပုံအရ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္မျဖစ္ေတာ့ မသိဘူး။ ဒါဟာ တရားဥပေဒစိုးမုုိးေရးမရွိေၾကာင္း ေနာက္ထပ္သက္ေသတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ တရားဥပေဒမဲ့မႈေတြဟာ ေမာ္လၿမဳိင္ျပည္သူ႕ေဆး႐ုံအထိ ေရာက္လာပါေသးတယ္။
ဒီေတာ့ မိမိတို႕ ဘာစဥ္းစားမိလဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတစ္ဦးဟာ သူ႕မွတ္ပုံတင္ကို ျပႏိုင္ခဲ့ရင္ အေရးႀကီးေနရာအခ်ဳိ႕က လြဲၿပီး အကုန္သြားႏိုင္တယ္။ ခရီးသြားသတင္းေထာက္တစ္ဦးဆိုရင္ စစ္တပ္နဲ႕ ရဲတို႕ေတာင္ လုံျခဳံေရး ေပးရပါဦးမယ္။ ဘာျဖစ္လဲ။ သတင္းေထာက္ဆိုတာ သတင္းအမွန္ကို ေပးႏိုင္တယ္။ သတင္းအမွန္ကို ရရင္ တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးအတြက္ အင္မတန္ အေထာက္အကူ ျဖစ္တယ္။ အခု စတုတၳမ႑ဳိင္ျဖစ္တဲ့ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဆီးခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သတ္ျဖတ္ခဲ့တယ္။ အေလာင္းေဖ်ာက္ခဲ့တယ္။ ဇနီးျဖစ္သူ မသႏၲာက တိုင္ၾကားေတာ့မွာ ေက်ညာခ်က္အခါခါ ထုတ္ျပရတယ္ဆိုေတာ့
၁။ သတ္မိန္႕ေပးႏိုင္သူမွာ ဗ်ဴဟာမႉးအဆင့္ အနည္းဆုံးပါရမယ္။
၂။ တိုင္းမႉးက အခုထိ တြဲဖက္ဗ်ဴဟာမႉးတာဝန္ကို ရယူထားတယ္ဆိုရင္ သူလည္း ပါႏိုင္တယ္။
၃။ ေက်ညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္တဲ့ စစ္ဌာနခ်ဳပ္က တာဝန္ရွိသူေတြ ဥပမာ ကာခ်ဳပ္လည္း ပါႏိုင္တယ္၊
၄။ ေဆး႐ုံမွာ သကၤန္္းဝတ္ၿပီး လာေသာင္းက်န္းသြားတဲ့ ဘုန္းႀကီးတုေတြလည္း ပါနိုင္တယ္၊
၅။ အေလာင္္းသယ္မဲ့ ခရီးတေလွၽာက္မွာ ပိတ္ဆို႕ဟန္႕တားမဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြအားလုံးဟာ ဒီလူသတ္မႈနဲ႕ တစ္နည္းတစ္ဖုံ ပတ္သက္မႈ ရွိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ 
ဒီလူေတြဆီက စၿပီး ဒီအမႈကို စလုိက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလူေတြဟာ တည္ဆဲတရားဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့ၾကၿပီး ကိုပါႀကီးအေလာင္းအတြက္ တရားဥပေဒအရ အမႈမွန္ေပၚေပါက္ေရးကို အေနွာင့္အယွက္ျပဳေနသူမ်ား ျဖစ္လို႕ တရားဥပေဒ စိုးမုုိးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ သံသယအက်ဳိးကို ခံစားရမွာ မုခ်ပါပဲ။ ဒီလူေတြက က်ဳိက္မေရာမွာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတယ္၊ ေမာ္လၿမဳိင္အထိ လုိက္လာၾကတယ္၊ ဒဂုံအထိ လုိက္သြားၾကမဲ့ပုံပါ။ ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႕လူေတြ ရွိေနတယ္ဆိုခဲ့ရင္ ဒါဟာ စနစ္တက် လူသတ္မႈတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း ပိုေတာင္ ထင္ရွားသြားတယ္။ အဲဒီလူသတ္မႈဟာ ေရြ႕လ်ားပုံကို ေထာက္ၾကည့္ရင္ စစ္ဌာနခ်ဳပ္နဲ႕ တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ မင္းေအာင္လႈိင္နဲ႕ နီးလာေလေလ အေႏွာင့္အယွက္က ႀကီးမားလာေလေလပါပဲ။
ဒီလူေတြက သူတို႕ လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈကို ေၾကာက္လန္႕ေနၾကၿပီး ေသေနတဲ့ အေလာင္းကိုေတာင္ မဟာဒဂုံၿမဳိ႕ေတာ္ကို ေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ စိုးတထိတ္ထိတ္နဲ႕ စားမဝင္အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္တယ္။ မြန္ေတြက ကိုပါႀကီးကို မေၾကာက္ၾကဘူး။ ကိုပါႀကီးအေလာင္းအတြက္ ဝိုင္းဝန္းကူညီေပးေနၾကတယ္။ ကိုပါႀကီးကို ေၾကာက္လို႕ သတ္ခဲ့ၿပီး ကိုပါႀကီးအေလာင္းကုိပါ တကယ္ေၾကာက္ေနသူေတြကေတာ့ သူတို႕ကိုယ္တိုင္ပါပဲ။ သူတို႕က ကိုပါႀကီးအေလာင္းကို အေၾကာက္ႀကီး ေၾကာက္ၿပီး သူတို႕ေၾကာက္တာကို ဖုံးဖိတဲ့အေနနဲ႕ မြန္တို႕အေပၚ အသုံးခ်လုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ အင္မတန္ သတၲိေၾကာင္လွပါတယ္။ ရွက္စရာလည္း အင္မတန္ေကာင္းလွပါတယ္။
လက္ရွိဖြတ္ေတြ၊ လက္ရွိတပ္ေတြ၊ လက္ရွိစြမ္အားရွင္ေတြ၊ လက္ရွိခ႐ိုနီေတြ၊ လက္ရွိ ဦးပိုင္ေတြဟာ သတၲိရွိတယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႕သေဘာထားဆိုၿပီး မ်က္ႏွာဖုံးစြပ္စရာမလိုေတာ့ဘူ့။ မဘသအမည္ခံၿပီး ရပ္တည္ဖို႕ မႀကဳိးစားသင့္ေတာ့ဘူး။ မြန္အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားအမည္ခံၿပီး လိမ္လည္လွည့္ျဖားမႈေတြ မလုပ္သင့္ေတာ့ဘူး။ ၂၀၀၈ - ခုဥပေဒအရ ပြင့္လင္းျမင္သားမႈ ရွိခဲ့ရင္ ခင္ဗ်ားတို႕ မ်က္ႏွာဖုံးခြာဖို႕ လိုေနၿပီ။ ၂၀၀၈ ခု နာဂစ္ဖြဲ႕စည္းပုံကို ေမွာင္ရိပ္ခိုၿပီး မေကာင္းမႈေတြကို မလုပ္ၾကပါနဲ႕ေတာ့။ ျပည္သူတို႕ကို မ်က္လွည့္ျပမေနၾကပါနဲ႕ေတာ့။ ျပည္သူတို႕နဲ႕အတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကပါ၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကို ဝိုင္းဝန္းျပင္ၾကပါလို႕ တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။