Tuesday, February 19, 2013

Statement by Kachin Development Networking Group (KDNG)




Harvard plan to restart Irrawaddy dams will not buy peace

February 18, 2013

A recent proposal by a Harvard University think-tank to restart the Irrawaddy-Myitsone dam project in order to “power the peace process” in Kachin state fails to address the political root causes of the conflict.

The proposal recommends a new tripartite business agreement to build the seven Irrawaddy headwater dams, letting the Kachin state government become a new shareholder together with the Myanmar and Chinese governments.

It is proposed that the business partnership and “substantial revenues” granted to the Kachin state government would persuade Kachins to support the multi-dam project, and “hasten real peace in Kachin and possibly other states”.

This proposal incorrectly suggests that money is at the root of opposition to the dams as well as the current conflict. The real root cause is the Kachin people’s lack of decision-making power under the previous and current unitary constitutions.

This lack of power has resulted in decades of exploitation of our natural resources, causing widespread land confiscation, forced relocation, loss of livelihoods and social problems in Kachin State. These experiences have taught us that only the political power to manage and control our own resources will protect our lands and livelihoods, and ensure that development will benefit local people.

“Business deals are no substitute for political reform,” said KDNG spokesperson, Ah Nan. “The Kachin conflict can’t be solved by money. We want self-determination, and the right to decide how our own lands and rivers are managed.”

The paper suggests that the new deal will also benefit China, as they will be able to restart the project, and enjoy increased electricity at “below wholesale prices,” as well as have “enhanced pipeline safety” for their controversial Shwe gas pipeline.

The paper, funded by the Norwegian government, suggests adding another multi-national or bi-lateral aid agency as a minor partner in the Myitsone project. Norway has publicly stated its interest in hydropower investment in Burma.

The full paper “Powering the Peace Process” can be viewed on http://www.ash.harvard.edu/ash/Home/Programs/Institute-for-Asia/Publications/Journal-Articles-Occasional-Papers

Contact
Ah Nan - +66 84 8854 154
kdngchn@gmail.com, www.kdng.org

ဟားဗတ္(ဒ္)၏ ဧရာ၀တီ ေရကာတာ ျပန္လည္စတင္မည့္အစီစဥ္သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မ၀ယ္ယူႏုိင္ပါ

by Kdng Kachin on Monday, February 18, 2013 at 9:25pm ·
ကခ်င္လူမႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကြန္ယက္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္

ေဖေဖၚ၀ါရီလ၊ ၁၈၊ ၂၀၁၃

မၾကာေသးမီက ဟားဗတ္တကၠသိုလ္မွ ဥာဏ္ႀကီးရွင္မ်ားသည္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ဧရာ၀တီျမစ္ဆံုေရကာတာစီမံကိန္းကုိ ျပန္လည္စတင္လုပ္ေဆာင္ရန္ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္၏စြမ္းအား” (Power the peace process) ဟု အမည္ရေသာ အဆုိျပဳစာတမ္းတရပ္ ျပဳစုေရးသားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစာတမ္းသည္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ျဖစ္ပြားေနသည့္ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာ အရင္းအျမစ္အား ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။

ထိုစာတမ္းတြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ဖ်ားတေလ်ာက္ ေရကာတာ စီမံကိန္း ၇ ခုအား တရုတ္ အစိုးရ၊ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္အတူ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရပါ အစုရွယ္ယာရွင္အသစ္ အေနျဖင့္ ပါ၀င္သည့္ သံုးပြင့္ဆိုင္စီးပြားေရးသေဘာတူညီမႈတရပ္ ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္ရန္ အႀကံဳျပဳ ေရးသား ထားသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရအား  “ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အခြန္ဘ႑ာ”မ်ား ေထာက္ပံ့၍ အစုစပ္စီးပြားျပဳျခင္း ျဖင့္ ကခ်င္လူထုအား ေရကာတာစီမံကိန္းမ်ားကို ေထာက္ခံေပးရန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္သာမက အျခားျပည္နယ္မ်ားတြင္ပါ စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အလွ်င္အျမန္ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းစာတမ္းတြင္ အဆုိျပဳထားသည္။

ထိုအဆုိုျပဳစာတမ္းတြင္ လက္ရွိျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡႏွင့္ ေရကာတာတည္ေဆာက္ေရး ဆန္႔က်င္မႈ မ်ား ျဖစ္ပြားရသည့္ အေျခခံအေၾကာင္းအရင္းသည္ ေငြေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု လြဲမွားစြာ အႀကံျပဳထား သည္။ အမွန္တကယ္ ျပႆနာျဖစ္ရသည့္ အဓိက အေၾကာင္းရင္း မွာ ယခင္ႏွင့္ လက္ရွိ တျပည္ေထာင္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ကခ်င္လူထု၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပိုင္ခြင့္အာဏာ မရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ေျမာက္မ်ားစြာေသာလယ္ယာေျမ သိမ္းဆည္းမႈမ်ား၊ အတင္းအဓမၼ ေျပာင္းေရႊ႕ေစခိုင္းမႈမ်ား၊ ျပည္သူမ်ား၏ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းမ်ား ဆံုးရႈံးမႈမ်ားႏွင့္ လူမႈေရးျပႆနာမ်ား ကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ မိမိတို႔၏ သဘာ၀သယံဇာတမ်ားအေပၚ ရာစုႏွင့္ခ်ီ၍ ေခါင္းပံုျဖတ္အျမတ္ထုတ္မႈမ်ားမွာ ဤကဲ့သုိ႔ ကခ်င္ျပည္သူမ်ား ဆံုးျဖတ္ခြင့္အာဏာ ကင္းမဲ့မႈ၏ အက်ဳိးရလဒ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအေျခအေနကို ေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ သဘာ၀သယံဇာတမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္စီမံႏုိင္သည့္ ႏုိင္ငံေရးအာဏာသည္သာလွ်င္ မိမိတို႔၏ လယ္ယာေျမမ်ားႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈမ်ားကို ကာကြယ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံျပည္သူည္ လူထုတရပ္လံုးအား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအက်ဳိးရရွိခံစားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည့္ တခုတည္းေသာ အာဏာျဖစ္သည္။

“စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းနဲ႔ အေပးအယူလုပ္တာဟာ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ လံုး၀ အလုပ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကသာ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မွာျဖစ္တယ္”ဟု ကခ်င္လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကြန္ယက္မွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ မအားနန္က ေျပာ သည္။ “ကခ်င္ျပည္နယ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိပကၡကို ေငြနဲ႔ ေျဖရွင္းလုိ႔ မရဘူး။ က်မတို႔ လိုခ်င္တာက ကိုယ့္ ၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးႏုိင္ခြင့္နဲ႔ က်မတုိ႔ရဲ့ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြ၊ ေျမယာေတြကို ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲမလဲဆိုတာ က်မတို႔ကိုယ္တုိင္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရဖုိ႔ပဲျဖစ္တယ္”

ဤအေပးအယူအသစ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံမွ စီမံကိန္းကို ျပန္လည္စတင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားမ်ားကို “လကၠားေစ်းႏႈန္းထက္ ေလ်ာ့နည္းစြာျဖင့္” ရရွိမည့္အျပင္ ၄င္းတို႔၏ အျငင္း ပြားဖြယ္ရာ ေရႊဂတ္စ္ပိုက္လိုင္းအတြက္လည္း “ပိုက္လိုင္းလံုၿခံဳေရး ပိုမိုေကာင္းလာမည္” ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ဤအေပးအယူမွ တရုတ္ႏုိင္ငံအတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ျဖစ္ေစမည့္အေၾကာင္း စာတမ္းတြင္ အႀကံျပဳထားသည္။

ေနာ္ေ၀အစိုးရမွ ေထာက္ပံ့ေပးေသာ ဤအဆုိျပဳစာတမ္းသည္ အျခား ႏုိင္ငံအမ်ားစုပါ၀င္ေသာ (သုိ႔မဟုတ္) ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ပါ၀င္ေသာ ေထာက္ပံ့ေရး ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ငန္း (ေအဂ်င္စီအဖြဲ႔) ကို လည္း ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း၏ အေသးစား စပ္တူ စီးပြားဖက္အျဖစ္ထည့္သြင္းရန္ အႀကံျပဳထားသည္။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း စြမ္းအင္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေရးအတြက္ စိတ္၀င္စားေၾကာင္း လူသိရွင္ ၾကား ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

 “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္၏ စြမ္းအား” အဆိုျပဳစာတမ္း အျပည့္အစံုရရွိရန္။