Tuesday, March 11, 2014

Missing Malaysia Airlines

ေပ်ာက္ေနတဲ့ မေလးရွားေလယာဥ္ကို ေျပာင္းလဲရွာေဖြတဲ့ေနရာေတြက အေရွ ့ဘက္ျခမ္း Gulf of Thailand ကေန အခုဆိုရင္ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္း Andaman Sea ေနရာကိုပါ ေရာက္ရွိလာျပီ။ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ေက်ာ္ရင္ေတာ့ ျမန္မာပိုင္ေရေျမေဒသထဲကို ေရာက္ေတာ့မယ္။

How the search is widening - but has still to find a thing: Strait of Malacca is now main focus of air and sea search but China is deploying ships, planes and helicopters to the South China Sea to try to find any trace of the Boeing 777. Its authorities say more needs to be done to find what happened to the plane.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html#ixzz2vfBCpzQ0 
မေလးရွားေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈဟာ နားလည္ရ အင္မတန္ ခက္ခဲတဲ့ ဂမၻီရ ပုစၦာတစ္ပုဒ္လို ျဖစ္ေနပါတယ္။
လူေပါင္း ၂၃၉ ေယာက္ တင္ေဆာင္ထားတဲ့ ဧရာမ ေလယာဥ္ႀကီးဟာ ေကာက္႐ိုးပံုထဲ က်သြားတဲ့ အပ္လို အစအနေတာင္ ရွာမရဘဲ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ေနတာဟာ သာမန္လူေတြအတြက္သာ မကဘဲ ပညာရွင္ေတြ ကြ်မ္းက်င္သူေတြ အတြက္ပါ အံ့အားသင့္စရာ ျဖစ္လာေနပါတယ္။
အေစာပိုင္းက ပင္လယ္ျပင္မွာ ဆီကြက္ႀကီး ေတြ႕တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္း စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့အခါ အဲဒီ ဆီကြက္ႀကီး ကလည္း ေလယာဥ္ဆီ မဟုတ္ပါဘူး။
ဗီယက္နမ္အနီးမွာ အပ်က္အစီး အစအန ေတြ႕တယ္လို႔ သတင္းထြက္ေသးေပမယ့္ ဒါကလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။
တ႐ုတ္နိုင္ငံက ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းက ခရီးသည္ရဲ႕ ဖုန္းကို ေခၚတဲ့အခါ ဖုန္းကိုင္မယ့္သူ မရိွေပမယ့္ ဖုန္းလိုင္းက ဝင္ေနတယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။
အေတြ႕အၾကံဳရိွတဲ့ ေလယာဉ္မႉးေတြေရာ လံုျခံဳေရးပညာရွင္ေတြေရာ စံုစမ္းရွာေဖြသူေတြပါ ေခါင္းကိုက္ရတဲ့ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။
ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးနိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သဲလြန္စေလး တစ္ခုတေလမွ မက်န္တာကေတာ့ သိပ္ဆန္းေနပါတယ္။
တကယ္လို႔ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ေတြ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းသြားတယ္ ဆိုပါစို႔။ အဲသလို စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းျပီးေနာက္မွာ ေလယာဥ္ဟာ မိုင္ေပါင္း ၈၀ ေက်ာ္ ၉၀ ေလာက္ ေလထဲမွာ ဝဲေနနိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေလယာဥ္မႉးအတြက္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး ေတာင္းခံဖို႔ရာ အခိ်န္ေကာင္းေကာင္း ရနိုင္ပါတယ္။
တကယ္လို႔ ေလယာဥ္တံခါးတခုခု ပ်က္စီးလို႔ ေလဖိအား ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းသြားတယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေလယာဥ္မႉးဟာ ေလယာဥ္ကို အျမန္ဆံုး နိမ့္ရာ ေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကလည္း ေလယာဥ္ကို ႐ုတ္တရက္ တစစီ ေပါက္ကဲြသြားတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္နိုင္ျပန္ပါဘူး။
တကယ္လို႔ ေလယာဉ္မႉးေတြ အေၾကာင္းတစံုတရာေၾကာင့္ ဥပမာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ျပတ္သြားလို႔ အားလံုး သတိလစ္ကုန္တယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ေလယာဥ္ကေတာ့ ဆက္ပံ်ေနဦးမွာပါ။ အဲသလို ပံ်ေနခိ်န္မွာ ေလယာဥ္မႉးေတြဆီက အသံတိတ္ေနတာကို ေျမျပင္က သတိထားမိရမွာပါ။
ေလယာဥ္ျပန္ေပးဆဲြမယ့္ သူေတြက ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းထဲကို ခ်ဳိးဖ်က္ ဝင္ေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာၾကတယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဆိုရင္လည္း ေလယာဥ္မႉးေတြ အေနနဲ႔ ေပးပို႔နိုင္တဲ့ အေရးေပၚ စကားဝွက္ေတြ ရိွေနျပန္ပါေသးတယ္။ တျခား ပံ်သန္းေနတဲ့ ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ အေရးေပၚ လိုင္းေတြကေန ၾကားၾကရမွာပါ။
စဥ္းစားလို႔ ရသမွ်ဟာ အစအန ေကာက္မရေလာက္ေအာင္ ေပ်ာက္သြားစရာ အေၾကာင္းမရိွ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ရွာေလ မေတြ႕ေလ ဂမၻီရ ပုစၦာတပုဒ္လို အေျဖထုတ္ရခက္ခဲေလ ျဖစ္ေနပါတယ္။
By.BBC BBC Burmese