Sunday, August 17, 2014

ျမန္မာနုုိင္ငံမွာ ခက္ေနတာ မသိျခင္းကုုိ မသိျခင္းပါ။



၈၈ အေရးအခင္းမတုုိင္မွီ ရန္ကုုန္သားေတြဟာ သူတုုိ႔ စစ္တပ္ဟာ တုုိင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ ဥပေဒမဲ့ လူသတ္ေနတယ္ ဆုုိတာကုုိ ေျပာျပလဲ မယုုံခဲ့ပါဘူး။

တုုိင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ မဒိမ္းက်င့္ပါတယ္ လုုိ႔ ေျပာလဲ မယုုံၾကပါဘူး။

၈၈ အေရးအခင္းမွာေတာ့ သူတုုိ႔ ကုုိယ္တုုိင္ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ ပစ္သတ္တယ္။ ေက်ာင္းသူေတြ မဒိမ္းက်င့္ခံရတယ္။ ဒီေတာ့ မခံခ်င္တဲ့ လူ (ေက်ာင္းသားလုုိ႔ ဆုုိသူေတြ) တစ္စုု က ေတာခုုိခဲ့ပါတယ္။ တုုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုုင္အဖဲြ႕ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းခဲ့ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခ်ဳိ႕ စစ္တပ္ရဲ႕ ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖါက္မႈေတြကုုိ လက္ေတြ႕ ေတြ႕ျမင္လာရတယ္။ တုုိင္းရင္းသားေတြ ေျပာေျပာေနတဲ့ နုုိင္ငံေရးလမ္းစဥ္ ကုုိလဲ သေဘာက်လာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုုန္ျပန္သြားတဲ့လူေတြက ဒုုံရင္းက ဒုုံရင္း ျပန္ျပန္ ျဖစ္သြားတယ္။

အခုုလဲ တုုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးဟာ ျမန္မာနုုိင္ငံရဲ႕ နုုိင္ငံေရး ျပႆနာ အရင္းအျမစ္ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာကုုိ ေနျပည္ေတာ္က လူေတြ မသိၾကပါဘူး။ သူတုုိ႔သိတာ အင္အယ္ဒီ နဲ႔ ၾကံ႕ဖြတ္ ၾကားက တုုိက္ပဲြေလာက္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။

နုုိင္ငံေရး ပဠိပကၡေလ့လာသူမ်ားရဲ႕ အဆုုိအရ ေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္အမ်ားစုုသည္ လူနည္းစုုမ်ားရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကုုိ ဥပကၡာျပဳျခင္းရဲ႕ အက်ုဳိးဆက္မ်ား ျဖစ္တယ္ လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။

လက္နက္ကုုိင္ ပဠိပကၡကုုိ နုုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ မေျဖရွင္းပဲ လက္နက္ နဲ႔ ေျဖရွင္းေနမယ္ ဆုုိရင္ ေနာင္ အႏွစ္ တစ္ရာ ဆက္ ဆင္းရဲ ၾကရမွာပါ။ ဒီအေတာအတြင္းမွာ ပတ္၀န္းက်င္ နုုိင္ငံေတြကုုိ ဘယ္လုုိမွာ လုုိက္မွီေတာ့မွာ မဟုုတ္ပါ။

တုုိင္းရင္းသား ေတြေကာ ဘာျဖစ္လုုိ႔ လက္နက္ကုုိင္ေသးလဲ လုုိ႔ ဆုုိလာပါလိမ့္မယ္။ ဟုုတ္ပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ဳိး၊ ဘယ္တုုိင္းရင္းသားမွ အလကား ေနရင္း ကုုိယ့္ထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ အင္အားမ်ားတဲ့ စစ္တပ္ ကုုိ အားအားယားယား အေသခံၿပီး တုုိက္မေနခ်င္ပါ။ တုုိင္းရင္းသားေတြက မရေသးတဲ့ အခြင့္အေရး အတြက္ တုုိက္ပဲြ၀င္ေနတာသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဗမာ ေတြက ဘာအတြက္ တုုိက္ခ်င္ေနရတာလဲ လုုိ႔ ေမးစရာ ျဖစ္လာပါမည္။

ဖက္ဒရယ္ စနစ္ေၾကာင့္

(၁) ဗမာစကား၊ ဗမာစာေပ၊ ဗမာယဥ္ေက်းမႈ၊ ဗမာျဖစ္ျခင္း တိမ္ေကာစရာ မရွိပါ။
(၂) ျမန္မာနုုိင္ငံရွိ တုုိင္းရင္းသား ေဒသ အားလုုံး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုုိးတက္လုုိ႔ နုုိင္ငံတကာမွာ ဗမာေတြ မ်က္ႏွာငယ္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။
(၃) ျမန္မာနုုိင္ငံ အစိတ္အမြာမြာ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ။ (အခုုေတာ့ တရားမ၀င္မဟုုတ္လဲ အစိတ္အစိတ္အမြာမြာ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။)

ဒီေတာ့ ျပႆနာက မသိျခင္း ကုုိ မသိျခင္း ပါပဲ။

မသိလုုိ႔ မသိမွန္းလဲ မသိဘူး။