က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရကိုရမွ ျဖစ္မွာပါ။ ဒီကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကိ
- Major General Gunhtang Gam Shawng, Chief Of Staff (K.I.A.)
By: http://www.facebook.com/
ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႕
ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္
Padang Hkrunlam စစ္ဆင္ေရးပတ္သက္၍
စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ထန္ဂမ္ေရွာင္၏ ရွင္းလင္းခ်က္မိန္႔ခြန္း
ေန႔စြဲ ။ ။ ၂၇.၈.၂၀၁၁
ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ႕ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအေပါင္း ခေညာင္းတဲ့ ဒီကေန႔မွာ ေသြးစည္းညီညြတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခြင့္ရတဲ့အတြက္ အင္မတန္ ၀မ္းေျမာက္ပါတယ္။ အားရေက်နပ္ ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ Padang Hkrunlam စစ္ဆင္ေရး အခ်ိန္ကာလ (၃)လအတြင္းကို ေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစစ္ဆင္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ဒီစစ္ဆင္ေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရတာလဲ၊ ဘာေတြကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးၿပီလဲ၊ ဘာေတြ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမလဲ ဆိုတာေတြကို ျပည္သူျပည္သားေတြ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကို ရွင္းလင္းတင္ျပဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ ဗဟုိေကာ္မတီက ဆံုးျဖတ္တဲ့အတြက္ ေဒသအသီးသီး၊ တပ္ဖြဲ႕အသီးသီးကို အေၾကာင္းၾကားရွင္းလင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေဘး ဒုကၡသည္စခန္းေတြကို ေရာက္ရွိလာတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြ၊ ၿမိဳ႕ရြာေဒသအသီးသီးမွာ ေနထိုင္ေနၾကတဲ့ ျပည္သူေတြ၊ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕အသီးသီးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ရဲေဘာ္ေတြ အားလံုးထံ ဗဟိုေကာ္မတီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြေစလႊတ္ကာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မေရာက္ရွိသြားႏိုင္တဲ့ ေဒသေတြကိုေတာ့ ရုပ္သံဒီဗြီဒီေတြနဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ကို မေရာက္ေသာ္လည္း ဗဟုိအစည္းအေ၀းကို ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့သလို သိရွိနားလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖန္႔ေ၀သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္တုိင္းျပည္လံုး သာမက ႏုိင္ငံရပ္ျခားသို႔တုိင္ေအာင္ ျဖန္႔ေ၀သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ အဲဒီလုပ္ငန္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားကို နားမလည္လို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုဘယ္ပံု ႀကိဳးစားအားထုတ္ ရမယ္၊ ဘယ္လို စိတ္ခြန္အားျဖည့္ဆည္းရမယ္ ဆိုတာ မသိႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္လုပ္မယ့္ အလုပ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို မသိတဲ့အခါ ဘယ္လိုဘယ္ပံု ေလွ်ာက္လွမ္းေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတာ သိဖို႔ ခက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲ၊ ဒီရည္မွန္းခ်က္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ ဆက္လက္ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္ အရာေတြ နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဒီကေန႔ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဇြန္လကစတင္ကာ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ ဒီ ဗမာ (စစ္တပ္) ေတြက အသားလႊတ္ လာေရာက္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္စစ္ စတင္လိုက္ပါတယ္။ တပ္မဟာ(၃) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္း(၁၅)ရဲ႕ ဘြန္ဆင္(န္) (Bum Sen) စခန္းနဲ႔၊ ဆန္ဂန္ (Sang Gang) က ဆက္ဆံေရးရံုးေတြမွာ စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ (၄)ရက္တုိင္တိုင္ ေစာင့္ဆိုင္းသည္းခံခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုေစာင့္ဆိုင္းသည္းခံေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈေတြကို သူတို႔ ဂရုမွမစိုက္ပါဘူး။ အေရးမလုပ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔လဲ သူတို႔ကို သတိေပးတယ္။ ဒီကိစၥက (၉)ရက္ေန႔မွ စျဖစ္တယ္။ “(၁၃)ရက္ေန႔ မြန္းတည့္ (၁၂)နာရီအထိ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္မယ္” လို႔ က်ေနာ္တို႔ သတိေပးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗမာ(စစ္တပ္)ေတြက အင္အား အလံုးအရင္းနဲ႔ တပ္ရင္း(၁၅)ကို ၀ုိင္းတိုက္ေနၾကၿပီ။ အဲဒီလို ၀ိုင္းတုိက္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔တေတြက ပြဲၾကည့္သလို ေစာင့္ၾကည့္ေနရမယ့္ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ သည္းခံတယ္ဆိုရာမွာလဲ အတိုင္းအတာဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ သည္းခံမႈ အတိုင္းအတာမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ လက္နက္ခ်လိုက္တာနဲ႕ ဘာမ်ားကြာျခားေတာ့မွာလဲ။ အဲဒီေတာ့ သံုးေလးရက္ သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းၿပီးတဲ့ေနာက္ သည္းခံစရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ (၁၃) ရက္ေန႔ မနက္မွာ က်ေနာ္တို႔ ဗဟုိေကာ္မတီကေန ဗမာ(စစ္တပ္)တိုင္းမွဴးကို စာနဲ႕တရား၀င္ အေၾကာင္းၾကားတယ္။
“ ဒီေန႔ (၁၃) ရက္ေန႔ မြန္းတည့္ (၁၂)နာရီအထိ က်ေနာ္တို႔ ေစာင့္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီပံုအတိုင္း ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔လည္း ဒီစစ္မီးကို တျပည္လံုး ျဖန္႔ပစ္လိုက္မယ္။ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးကို ျဖန္႔ပစ္လိုက္မယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ သတိၱရွိသလား။ လုပ္ရဲတယ္ဆို ရင္ေတာ့ ဆက္လုပ္လိုက္။ က်ဳပ္တို႔လည္း ခပ္မာမာပဲ။ "
က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္ဘိုးဘြားေတြ လက္ထက္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ လက္နက္ခ်တယ္ဆိုတာ မရွိခဲ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဘိုးဘြားေတြ တိုက္ခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲေတြမွာ လက္နက္အပ္ပစ္လိုက္ၿပီး ကၽြဲႏြားဆြဲကာ ထြက္ေျပးတယ္ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ဘိုးေဘးေတြဟာ ပထမကမၻာစစ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္ အပါအ၀င္ စစ္ပြဲေတြမ်ားစြာမွာ တုိက္ခိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ က်ဳပ္တို႔ဟာ ဒီလို ရဲစြမ္းသတၱိနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ဘိုးဘြားေတြရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ေတြျဖစ္တာနဲ႔ အမွ် က်ေနာ္တို႔ သူရဲေဘာေၾကာင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က က်ေနာ္တို႔ဟာ ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုေတာ္ျဖစ္တဲ့ တရားမွ်တမႈ၊ အမွန္တရား အတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္ရဲစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။
ဒါနဲ႕ပဲ က်ေနာ္တို႔ ဗမာတိုင္းမွဴးဆီက ျပန္ၾကားခ်က္ကို ေစာင့္ပါတယ္။ သူက က်ေနာ္တို႔ကို ဂရုမစိုက္ပါဘူး။ အေရးမလုပ္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ မြန္းတည့္ (၁၂) နာရီေက်ာ္သြားတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ဗဟုိေကာ္မတီအစည္းအေ၀းလုပ္တယ္။ ဒီလူေတြေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆက္သြယ္ ေဆြးေႏြးမႈေတြကို အေရးတယူလုပ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔လဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ ကာကြယ္စစ္ သို႔မဟုတ္ ခုခံတြန္းလွန္စစ္ကုိ ဆင္ႏႊဲရေတာ့မယ္။ ဒါကို ေရွာင္ဖယ္လို႔ မရေတာ့တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္ကိုးစားတဲ့ ထာ၀ရဘုရားသခင္ထံမွ ခြန္အားယူကာ ခုခံစစ္ကို ဆင္ႏႊဲၾကစို႔ဆုိၿပီး ကခ်င္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႕ ဥကၠဌႀကီးကိုယ္တုိင္ လက္မွတ္ေရးထိုးကာ အဲဒီညေနမွာ တတိုင္းျပည္လံုးကို ဒီအမိန္႔ညႊန္ၾကားခ်က္ကို ျဖန္႔ေ၀လုိက္ရာမွ ျပန္လည္စတင္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စစ္ေရးနဲ႕ယွဥ္တြဲေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကားလိုပါတယ္။
ဒီခုခံတြန္းလွန္တဲ့စစ္ဆင္ေရးကို ဆင္ႏႊဲရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လို မူ၀ါဒကို လက္ကိုင္စြဲထားသလဲ ဆိုတာ နားလည္ဖို႔ရန္အတြက္ ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁၇)ႏွစ္တာ ကာလက စၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းျဖင့္၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ေျဖရွင္း အေျဖရွာဖို႔အတြက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အပစ္အခတ္ရပ္တယ္ဆိုတာဟာ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္ကို ႏိုင္ငံေရးနည္းအားျဖင့္ ရရွိႏိုင္ဖို႔ အပစ္ရပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ကနဦးကာလတုန္းက က်ေနာ္တို႔ကို ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ ယာယီအစိုးရသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရပ္သားအစိုးရ ေပၚေပါက္လာမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ တပ္မေတာ္အစိုးရဟာ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ က်ေရာက္ေတာ့မယ့္ အေျခအေနေၾကာင့္ ကယ္တင္ရျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ဟာ အရပ္သားအစိုးရ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အရပ္သားအစိုးရ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ ေဆြးေႏြးရယူႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ အႀကိမ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အပစ္ရပ္ကာလအတြင္း ဘာလုပ္ၾကမွာလဲဆိုေတာ့ စစ္ေၾကာင့္ ယိုယြင္းပ်က္စီးသြားတဲ့ ေဒသေတြကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း သေဘာတူခဲ့ၾကတာပါ။
အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ေနာင္အနာဂတ္မွာ စစ္တိုက္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊ စစ္ပြဲေတြရွိစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ေတြးထင္မွတ္ယူတဲ့အတြက္ စစ္တပ္ကိုေတာင္ အင္အားေတာင့္တင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႕ သို႔မဟုတ္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြနဲ႔ အဆံုးသတ္ေတာ့မယ့္ ေတာ္လွန္ေရးလမ္းစဥ္ ျဖစ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကာလ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္ဆုံးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွန္တကယ္ လက္ေတြ႕မွာ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့သလဲဆိုေတာ့ အရပ္သားအစိုးရ မေပၚေပါက္ခင္မွာ သူတို႔တေတြ ညီလာခံ (အမ်ဳိးသားညီလာခံ) ကို က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ ညီလာခံဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ဘာသာစကားအရ ဘာအဓိပၸယ္လဲဆိုေတာ့ မညီမညြတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ဖို႔ရန္အတြက္ က်င္းပတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆြးေႏြးပြဲႀကီးမွာ တုိင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို ဘယ္လို ဘယ္ပံု ဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္ၾကမယ္၊ ျပည္တြင္းစစ္မက္မီးေတြ မရွိတဲ့၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီး၊ တိုင္းရင္းသားအားလံုး သာတူညီမွ် အခြင့္အေရးရရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို တည္ေထာင္ဖို႔ တုိင္ပင္ အေျဖရွာတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲႀကီးကို ညီလာခံလို႔ ေခၚတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီညီလာခံႀကီးမွာ ဘာဆိုဘာမွ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒီလူေတြက ေကာက္က်စ္တဲ့လူေတြပဲ။ ဒီဗမာစစ္တပ္က သူတို႔ႀကိဳက္သလိုခ်ယ္လွယ္ႏိုင္မယ့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေရးသားျပဌာန္းႏိုင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ ႀကိဳက္သလို ေရးသားၿပီးေတာ့ သူတို႔ႀကိဳက္သလို တစ္သက္လံုး စစ္တပ္ကလူေတြ စစ္တပ္ပံုစံနဲ႕၊ စစ္တပ္စနစ္နဲ႔ အုပ္စိုးသြားႏိုင္ဖို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့အရပ္သားအစိုးရ ေပၚေပါက္လာဖို႕မွ သူတို႔ ရည္ရြယ္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔ ခ်မွတ္ထားၿပီးသား လမ္းစဥ္အတိုင္းပဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘာဆိုဘာမွ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးခြင့္ မရွိဘူး။ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ၾကည့္ရင္ေတာ့ အားလံုးက ကိုယ့္ရဲ႕ တိုင္းရင္းသား ၀တ္စံုေတြ ခံ့ခံ့ညားညား၀တ္ဆင္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳရင့္က်က္တဲ့၊ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအနာဂတ္ကို စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္မယ့္ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ ညီလာခံခန္းမႀကီးထဲကို စီတန္း၀င္ေရာက္သြားၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခန္းမထဲမွာ ပါးစပ္ပိတ္ၿပီးပဲ ေနၾကရတာပဲ။ ဘာမွ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခြင့္ မရွိဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕ေတြ အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး ေရးသားတင္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလို႔ မရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ (၁၃)ဖြဲ႕ စုေပါင္းၿပီးေတာ့လည္း ေရးသားတင္ျပခဲ့တယ္။ အဖြဲ႕ (၆)ဖြဲ႕ အေနနဲ႕လည္း ေရးသားတင္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္မ်ဳိးႏြယ္စုေတြလဲပဲ ကခ်င္ျပည္နဲ႕ ကခ်င္ျပည္သူျပည္သားေတြ အေပၚမွာ သမိုင္းေၾကြးတင္လို႔ မျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကခ်င္အမ်ိဳးသားမ်ား အတိုင္ပင္ခံ လႊတ္ေတာ္ (Kachin National Consultative Assembly – Wunpawng Mungbawng Rapdaw) မွာ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးေတာ့ ကခ်င္ေတြအားလံုးကိုယ္စား လိုခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရးသားတင္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို ဘယ္လို ဘယ္ပံု ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ေစလိုပါတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို တင္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါတင္မကပဲ က်ေနာ္တို႔ ေကအိုင္အိုအေနနဲ႕လည္း ေရးသားတင္ျပခဲ့ပါတယ္။ မရတဲ့အခါၾကေတာ့ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တို႔ ေျပာၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သိန္းစိန္က အမ်ိဳးသားညီလာခံက်င္းပေရးေကာ္မတီ ဥကၠဌ ျဖစ္တယ္။ သူ႔ကို ေျပာလို႔မရတဲ့အဆံုး သူ႕ရဲ႕ ဖေအလား၊ အစ္ကိုလား ျဖစ္တဲ့ သန္းေရႊဆီကို ေျပာဆုိတင္ျပၾကစို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ အခ်က္(၁၉) ခ်က္ပါ ေတာင္းဆိုတင္ျပခ်က္ကို ေရးသားတင္ျပခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္ ေကအိုင္အိုက တင္ျပတဲ့ အခ်က္(၁၉)ခ်က္က ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ကခ်င္အမ်ဳိးသား၊ ကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရွမ္း၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ ကယား စတဲ့ တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြက ကခ်င္(ေကအိုင္အို)ဟာ အားလံုးအတြက္ စဥ္းစားေပးပါလားဆိုၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကတယ္။ ကခ်င္ေတြအတြက္သာ မဟုတ္ပဲ ျပည္ေထာင္စုအတြင္း မွီတင္းေနထုိင္ေနၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအားလံုးရဲ႕ အက်ဳိး၊ အခြင့္အေရးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးပါလား ဆိုၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီလို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားတင္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။ ရွမ္းညီအစ္ကိုေတြနဲ႔လည္း ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ တင္ျပခဲ့ၾကတယ္။ WMR အေနနဲ႔ေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ ေကအိုင္အို အေနနဲ႔ေရာ၊ ေနာက္ဆံုး (၁၉)ခ်က္အေနနဲ႔ေရာ တင္ျပခဲ့ေပမယ့္ ျပန္လည္ရရွိတဲ့ အေျဖကေတာ့ “မွတ္တမ္းတင္ထားေပးပါမယ္” ဆိုပဲ။ မွတ္တမ္းတင္ထားေပးပါမယ္ ဆိုတာက ကခ်င္စကားပံုနဲ႕ ေျပာရင္ “Udi htingpa tawn di ya ai” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။ အလိမၼာနည္းနဲ႔ လူႀကီးလူေကာင္းစကား ေျပာျခင္းပါပဲ။ စာရြက္ေပၚမွာ ေရးျခစ္ထားေပးမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸယ္ပါပဲ။ လံုး၀အေရးမလုပ္တဲ့ သေဘာပဲ။ ဘာမွ ဆက္လက္တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေထာင္ဖုိ႔ သူတို႔ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ဘာဒီမိုကေရစီကိုမွလည္း ဦးတည္ျခင္းမရွိပါဘူး။ ဒါဟာ ညာလာခံပါ၊ ညီလာခံမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာမွေျပာဆိုလို႔ မရေတာ့တဲ့အခါၾကေတာ့ အစည္းအေ၀းလာတက္တဲ့ လူႀကီးေတြက ဘာမွ လုပ္စရာမရွိေတာ့ဘူး။ အိပ္ငိုက္တဲ့လူက ငိုက္၊ တစ္ေန႔လံုး ငိုက္။ အရက္ေသာက္ၿပီး မူးတဲ့လူ ကလည္း မူးရူး။ အခ်ဳိ႕လူႀကီးေတြဆိုရင္ အရက္ေသာက္လို႔မရဘူးဆိုရင္ အိမ္ျပန္မယ္လုပ္လို႔ ျပန္လုိက္ဆြဲၾကနဲ႔။ အခ်ဳိ႕ေတြက ေပါက္ကရေတြလုပ္ၿပီး အဲဒီအနီး၀န္းက်င္က ခေလးမေတြကို ရည္းစားထားၾကည့္ ၾကတယ္။ အဲဒီလိုပဲ လုပ္ခ်င္တာေတြလုပ္၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔ ေရးထားၿပီးသား စာေတြကို တစ္ရက္ၿပီး တစ္ရက္ ဖတ္ၾကတယ္။ ဖတ္ၿပီးတာနဲ႕ ဒီညာလာခံလည္း ၿပီးတာပဲ။ ဘာဒီမိုကေရစီမွ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာျပည္ေထာင္စုမွ မဟုတ္ပဲ နဲ႕ ဦေဆာင္က်င္းပခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါကိုပဲ (၁၃) ႏွစ္ေက်ာ္ (၁၄) ႏွစ္နီးပါး က်င္းပခဲ့ၾကၿပီး လိမ္လည္ခဲ့ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္းပဲ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြမွာ (၁၇)ႏွစ္တိုင္တိုင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ကုန္လြန္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဘယ္အရပ္သားအစုိးရကိုမွ အာဏာလႊဲေျပာင္းေပးျခင္း မရွိပဲ က်ေနာ္တို႔တေတြ လိမ္လည္လွည့္ျဖားခံခဲ့ၾကရတာပါ။
အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ႀကိဳက္သလုိေရးသားထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမူၾကမ္းကို ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္အမတ္ အေယာက္(၁၀၀)မွာ ဗမာစစ္သား (၂၅)ေယာက္က ေရြးခ်ယ္ခံစရာမလိုပဲ အလိုအေလ်ာက္ အမတ္ေတြျဖစ္လာမယ္။ စစ္မိန္႔နဲ႔ အမတ္ေနရာ (၂၅) ရာခို္င္ႏႈန္းကို ရယူထားမယ္။ က်န္တဲ့ (၇၅) ရာခိုင္ႏႈန္းမွာလည္း သိန္းစိန္၊ သီဟသူရတင္ေအာင္ျမင့္ဦး၊ ခင္ေအာင္ျမင့္၊ သူရေရႊမန္းတို႔လို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြက အရပ္သား၀တ္စံု လဲ၀တ္္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲ ျပန္၀င္ထိုင္ၾကမယ္။ ဒီဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကုို ထုတ္ျပန္ၿပီးသြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါကို ေထာက္ခံေပးရမယ္လို႔ ဆိုလာျပန္ပါတယ္။ လုပ္ေနက်အတုိင္း ကလိန္ကက်စ္နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ဒီဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလည္း အတည္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ေျပာလာျပန္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ၿပီး အမတ္အျဖစ္အေရြးခံပါ ဆိုပဲ။ ယွဥ္ၿပိဳင္ခိုင္းတဲ့ မဲဆႏၵနယ္ကေတာ့ ေဒါ့ဖုန္းယန္ၿမိဳ႕နယ္မွာေပါ့။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္နက္ကိုင္လို႔ မရဘူးလို႔လည္း ေျပာျပန္ပါတယ္။ ညဏ္နီညဏ္နက္ေတြနဲ႕ ကလိန္ကက်စ္က်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာၾကတာေပါ့။
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္မရွိတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ လက္နက္ေတြကို အၿပီးတုိင္ အပ္ရင္္အပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ရန္ ဖိအားေပး ျပန္ေရာ။ ဒီနယ္ျခားေစာင့္တပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ စစ္တပ္ထဲက အသက္ (၁၈) နဲ႕ (၅၀) ႏွစ္ၾကား အရြယ္ေကာင္း စစ္သည္ေတြကိုပဲ ေရြးထုတ္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန၊ စီးပြားေရးဌာန၊ ပညာေရးဌာန၊ က်န္းမာေရးဌာန စတဲ့ အျခားဌာနေတြက ၀န္ထမ္းေတြမပါ၀င္ပဲ စစ္တပ္ထဲက အရြယ္ေကာင္း စစ္သည္ေတြကိုသာ ဖဲ့ထုတ္သြားမယ့္ အစီအစဥ္ျဖစ္တယ္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရင္းေတြ အေနနဲ႔ဖြဲ႕စည္းၿပီး တပ္ရင္း တစ္ရင္းကို ဗမာစစ္သား အေယာက္(၃၀) ထည့္သြင္းေရာေႏွာကာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကိုက်ေတာ့ သူတို႔ ဗမာေတြ ရယူထားမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနည္းလမ္းေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို ႏွဖားႀကိဳးလွ်ဳိမယ့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္ရင္းေတြအေနနဲ႔ပဲ ဖြဲ႕စည္းသြားမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အခုလက္ရွိလိုမ်ဳိး တပ္မဟာဖြဲ႕စည္းပံုေတြလည္း ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီတပ္ရင္းေတြဟာလည္း သံုးေလးႏွစ္ၾကာၿပီးသြားတဲ့ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဖ်က္သိမ္း ပစ္လိုက္ၾကမွာပဲ။ ဒီနယ္ျခားေစာင့္တပ္ဆိုတာဟာ လက္နက္ျဖဳတ္သိမ္းေရးမူပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါကိုသာလက္ခံခဲ့ရင္ တပ္သားသစ္ေတြလည္း ထည့္သြင္းလို႔ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ တပ္က ထြက္သြားတဲ့သူေတြရဲ႕ေနရာေတြမွာလဲ ဗမာစစ္သားေတြပဲ အစားထိုး၀င္ေရာက္လာမွာ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္လူမ်ဳိးေတြ၀င္လို႔ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဗမာတပ္ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနည္းလမ္းေတြန႔ဲ က်ေနာ္တို႔ကို ကလိန္ကက်စ္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္တဲ့အတြက္ ဗဟုိေကာ္မတီအေနနဲ႔ ဒါကို လံုး၀ လက္မခံခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လက္နက္ေတြကို ျဖဳတ္သိမ္းလိုက္ဖို႔ Disarm လုပ္လိုက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုအလုပ္ကို က်ေနာ္တုိ႔ မလုပ္ပါဘူး။ လံုး၀ မလုပ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တာ လြတ္လပ္ေရးပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ အခြင့္အေရးတန္းတူရရွိမႈကို အာမခံေပးႏိုင္မယ့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရကိုရရပါမယ္။ Equality နဲ႔ Self- determination ရဖို႔ လိုပါတယ္။ တိုင္းျပည္တိုင္းက လူမ်ဳိးတုိင္းရရွိထားၾကတဲ့ မိမိၾကမၼာ မိမိဖန္တီးႏို္င္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ရဖို႔ လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္၊ ကံၾကမၼာကို ဗမာေတြ လာဖန္တီးေပးလို႔ မရပါဘူး။ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြကို အနည္းငယ္ ေျပာျပလိုပါတယ္။ ဗမာေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ မတူပါဘူး။
ကဲ … က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြ ဗမာနဲ႔ မ်ဳိးႏြယ္တူသလား။ မတူပါဘူး။
စာေပ တူသလား။ မတူပါဘူး။
စကား တူသလား။ မတူပါဘူး။
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ တူသလား။ က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ (၉၈) ရာခုိင္ႏႈန္းက ခရစ္ယာန္ေတြ ျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ၊ မူစလင္ဘာသာ၀င္ေတြ၊ နတ္စား (နတ္ကိုးကြယ္မႈ)ေတြဟာ အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ျဖစ္တယ္။
ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းစဥ္လာ တူသလား။ မတူပါဘူး။ တစ္ခုမွ မတူပါဘူး။
က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီ တုိးတက္လာဖုိ႔လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တု႔ိရဲ႕ စာေပ၊ ဘာသာစကားေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အခြင့္အာဏာမရွိတဲ့အခါမွာ ဒါေတြကို လုပ္ေဆာင္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စာကို တရား၀င္ သတ္မွတ္ေပးျခင္း မရွိပါဘူး။ သင္ၾကားခြင့္မရွိသလို အသံုးျပဳခြင့္လဲ မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြမွာ လြတ္္လပ္မႈေတြရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကံၾကမၼာကို က်ေနာ္တို႔ပဲ နားလည္တာပါ။ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဘယ္လို ေအာင္ျမင္တိုးတက္ခ်င္တယ္ဆိုတာ ဗမာေတြ နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေတြက ဗမာေတြ လာဆံုးျဖတ္ေပးရမယ့္ ကိစၥလား။ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ကို က်ေနာ္တို႕ကိုယ္တိုင္ စီမံဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ဆိုတာဟာ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ (Self-determination) ပါပဲ။ ဒါရကိုရရမယ္၊ ရွိကို ရွိရပါမယ္။ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္မရွိဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မ်ဳိး ျဖစ္မွာပဲ။ မိမိ ေလွ်ာက္မယ့္လမ္း မိမိ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူးဆိုရင္ ကၽြန္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္မွာပဲ။ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ ကၽြန္မ်ဳိးနဲ႕ လြတ္လပ္တဲ့ လူမ်ဳိးဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့လူမ်ဳိးမျဖစ္သ၍ ကၽြန္မ်ဳိးျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။ ကၽြန္, မျဖစ္ခ်င္ဘူးဆိုရင္ လြတ္လပ္တဲ့လူမ်ဳိးျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ကၽြန္မ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းက ကၽြန္မ်ဳိး မဟုတ္သလို၊ ယခုအခ်ိန္ကာလမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ဟာ ဗမာေတြရဲ႕ ကၽြန္, မဟုတ္ဘူး။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က က်ေနာ္တို႔ကို ကၽြန္ဇာတ္သြင္းေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွ အဆီအႏွစ္ေတြ ထုတ္စားေနၾကတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ (Self-determination) မရဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးမရွိဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ကၽြန္, မျဖစ္လိုတဲ့့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ဆင္ကာ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ အခုဆိုရင္ ေတာ္လွန္ေရးမွ အနားယူသြားတဲ့ အမႈထမ္းေဟာင္းေတြပါ၀င္တဲ့ အရပ္ဘက္ျပည္သူ႔စစ္အဖြဲ႕ (Mung Shawa Hpyen Hpung) ကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းကာ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ ကၽြန္မ်ဳိး အျဖစ္မခံႏုိင္တဲ့ အတြက္ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ဘုရားသခင္ထံ ဆုေတာင္းတဲ့ အခါတိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ကို ကၽြန္မ်ဳိး မျဖစ္ေစဖို႕၊ လြတ္လပ္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြျဖစ္ေစဖို႔ ေတာင္းၾကရမယ္။ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဟာ က်ေနာ္တို႔ကို ကၽြန္မ်ဳိးအျဖစ္ ဖန္ဆင္းလုိက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ျဖစ္သြားဖို႔လည္း အလိုေတာ္မရွိဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့ လူမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အနာဂတ္ကို မိမိဘာသာမိမိ ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္၊ စီမံပိုင္ခြင့္၊ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိသ၍ ကၽြန္ပဲျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။ ဒီလိုအျဖစ္ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္သူမွ လက္ခံလို႔မရပါဘူး။
Operation Padang Hkrunlam - Part II
Operation Padang Hkrunlam - Part III
[ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ ကခ်င္လူမ်ဳိးမ်ားကို အဓိကကိုယ္စားျပဳေသာ ေကအုိင္အို၏ ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ႏွင့္ အျမင္မ်ားကို ေ၀မွ်ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။ လြတ္လပ္စြာ သေဘာကြဲလႊဲႏိုင္ပါသည္။]
By:http://www.facebook.com/note.php?note_id=2695294266438