Thursday, March 2, 2023

Namti Jumdwi jak hte Louisiana,1955 Hpaji jawngma Gawlu Yaw Shu.


Namti Jumdwi jak rung a matu ningshawng hpaji sharin ya ai ni gaw American mung dan Louisiana State university (LSU )sugar technology jawng ni she rai nga a hka?
Mung kan sut masa rawt jat masing Colombo plan hta e Jinghpaw wunpawng myusha ni mung shang lawm lai wa yu sai labau rai nga ai.

Colombo Plan အရ၊ တောင်နှင့် အရှေ့တောင်အာရှရှိ နိုင်ငံအသီးသီးမှ ကျောင်းသားထောင်ပေါင်းများစွာသည် USA Canada Australia နှင့် အခြားနိုင်ငံများရှိ တက္ကသိုလ်များနှင့် နည်းပညာကျောင်းများတွင် ပညာသင်ကြားခဲ့ကြသည်။ ကျောင်းသားများသည် နောက်ခံနှင့် ပညာရပ်မျိုးစုံမှ လာကြပြီး နယ်ပယ်ပေါင်းစုံတွင် လေ့ကျင့်သင်ကြားရေးနှင့် ပညာရေးကို ပံ့ပိုးပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်သော အစီအစဉ်သည် ပါ၀င်နိုင်ငံများတွင် စီးပွားရေးနှင့် လူမှုရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို မြှင့်တင်ရန် ရည်ရွယ်ပါသည်။


Colombo Plan အရ USA သို့သွားသော ကျောင်းသားအားလုံး၏ ပြည့်စုံသောစာရင်းကို ပေးဆောင်ရန် မဖြစ်နိုင်သော်လည်း၊ 

အချို့သော ထင်ရှားသော ပုဂ္ဂိုလ်များမှာ-

ကိုလံဘိုစီမံကိန်း ပညာသင်ဆု၏ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းအဖြစ် ၁၉၆၄ ခုနှစ်တွင် အောက်စဖို့ဒ်ရှိ စိန့်ဟုခ်ျကောလိပ်တွင် ပညာသင်ကြားခဲ့သည့် ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်။


Mahathir Mohamad သည် Colombo Plan အရ University of Malaya တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းဖြစ်သော Singapore ရှိ King Edward VII College of Medicine တွင် ဆေးပညာသင်ကြားခဲ့သည်။


Lee Kuan Yew သည် Colombo Plan အရ UK ရှိ Cambridge University တွင် ဥပဒေပညာကို လေ့လာခဲ့သည်။


Anand Satyanand သည် Colombo Plan အရ New Zealand ရှိ Auckland တက္ကသိုလ်တွင် ဥပဒေပညာကို လေ့လာခဲ့ပြီး နောက်ပိုင်းတွင် နယူးဇီလန်၏ ဘုရင်ခံချုပ် ဖြစ်လာခဲ့သည်။


ဤပုဂ္ဂိုလ်များသည် Colombo Plan အောက်တွင် ပညာသင်ကြားခဲ့ပြီး နယ်ပယ်အသီးသီးတွင် အောင်မြင်သော အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းများ ဆက်လက်လုပ်ကိုင်ခဲ့ကြသော ကျောင်းသားအများအပြား၏ နမူနာအနည်းငယ်မျှသာဖြစ်သည်။

In 1955, a group of Burmese students went to study sugar technology in Louisiana, USA.
The students were sent to Louisiana State University, which had a well-established program in sugar technology.
The students studied a wide range of subjects related to sugar production, including sugar chemistry, cane cultivation, and sugar processing. They also visited sugar factories and farms in Louisiana to gain practical experience.
After completing their studies, the Burmese students returned to Burma and applied their knowledge to improve the country's sugar industry. They played a significant role in the development of Burma's sugar industry, which became one of the country's major exports.
This study program is an example of how international cooperation and knowledge exchange can contribute to the development of industries and economies in developing countries.