Pages
▼
Top Menu
▼
Pages
▼
Wednesday, August 31, 2016
'လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ ရွက္တတ္ၾကပါေစ
(၁)
Jingoism လို႔ေခၚတဲ့ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာခ်င္သည္။
လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကို အဂၤလိပ္လိုေခၚတဲ့ အသံုးအႏႈန္းအမ်ားႀကီးရိွတဲ့အထဲက Jingoism ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံျခားေရး၀ါဒနဲ႔ ပိုဆက္ႏႊယ္တာမို႔ ဒီစကားလံုးကို တမင္ေရြးသံုးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီေနရာမွာ နိုင္ငံျခားေရး၀ါဒဆိုတာ နိုင္ငံအစိုးရရဲ႕ နိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္တဲ့သေဘာထားေတြကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘဲ၊ လူနည္းစု (သို႔မဟုတ္)လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြအေပၚ ထားရိွတဲ့ လူအမ်ားစုရဲ႕သေဘာထားကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔ဆက္ႏႊယ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ (စာေရးသူအပါအ၀င္) ျမန္မာလူမ်ဳိးဗုဒၶ ဘာသာျဖစ္တဲ့ အမ်ားစုရဲ႕လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေတြ၊ ဘာသာျခားေတြအေပၚထားတဲ့ သေဘာထားနဲ႔ ပတ္သက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာျဖစ္သည္။
(၂)
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က အစိုးရ၀န္ထမ္းျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အေဖ တာ၀န္က်ရာ လိုက္ေနရတာမို႔ သူငယ္တန္း ကေန ၅ တန္းအထိ ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕မွာ ေနခဲ့ဖူးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကက္ဆက္ေခြဇာတ္လမ္းေတြ၊ ျမန္မာ့အသံေရဒီယိုကလာတဲ့ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းေတြ ေခတ္စားတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ည ၈ နာရီ သတင္းၿပီးလွ်င္ ေရဒီယို (ည ၈ နာရီ ၁၅ မိနစ္ကေန ၉ နာရီအထိ)ကလာတဲ့ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိသားစုတေတြတမင္ေစာင့္ၿပီး နားေထာင္ေလ့ရိွသည္။ ဇာတ္လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေသာင္းက်န္းသူဆိုသူေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သားေတြ စစ္တိုက္ၾကၿပီး ေနာက္ဆံုးတပ္မေတာ္က အႏိုင္ရ၊ အဲဒီေဒသက တိုင္းရင္းသားေတြက အျမင္မွန္ရ (အရင္က အထင္လဲြခဲ့လို႔ရိွရင္)၊ တပ္မေတာ္သားေတြအေပၚ ေက်းဇူးေတြတင္၊ ဒီလိုနဲ႔ အဆံုးသတ္ေလ့ရိွသည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ေနတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္မွာေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္သလိုဘဲလို႔ အဲဒီတုန္းက ကေလးစိတ္နဲ႔ ေတြးခဲ့မိဖူးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကရင္ျပည္နယ္၏ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ဘားအံၿမိဳ႕၏ အစိုးရအလယ္ တန္းေက်ာင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ တတန္းထဲတက္ခဲ့ၾကတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကရင္ေလးေတြအခ်ဳိ႕အတြက္ သူရဲေကာင္းေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ တပ္မေတာ္သားေတြမဟုတ္ၾကဘဲ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းထဲမွာပါတဲ့ ေသာင္းက်န္းသူဆိုသူေတြ ျဖစ္ေနၾကတာေၾကာင့့္ပဲျဖစ္သည္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
အဲဒီတုန္းက ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစားလို႔မရခဲ့ပါ။
(၃)
ကြ်န္ေတာ္အသက္အရြယ္ႀကီးျပင္းလာၿပီး အင္ဂ်င္နီယာပညာအျပင္ စိတ္ပညာကိုပါ လိုက္စားခဲ့ၿပီး ကိုယ္သိသေလာက္ေလး တိုင္းရင္းသားရြာေလးေတြကိုသြားၿပီး Motivational talk လိုမ်ဳိး ေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ အခါတိုင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေလးေတြအမ်ားစုမွာ အားငယ္စိတ္ေတြျပည့္ေနတာကို သတိထားမိသည္။ အႏိွမ္ခံရသူ၊ အပစ္ပယ္ခံရသူတို႔တြင္ ျဖစ္တတ္ေသာ စိတ္အနာတရမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
သူတို႔ေလးေတြအဖို႔ သူတို႔ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းစာမွာသင္ခဲ့ရေသာ သယံဇာတေပါမ်ား ၾကြယ္၀လွပါတယ္ဆို သည့္ တန္ဖိုးရိွေသာ သဘာ၀တြင္းထြက္မ်ားထြက္ရာေဒသလို႔ဆိုသည့္ သူတို႔ေဒသမွာ အခုေတာ့ ေတာင္ လည္းကတံုး ေတာလည္းျပဳန္းၿပီ။ ေဆး႐ံုမရိွ၊ ေက်ာင္းမရိွ။ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ပညာကိုေကာင္းေကာင္း မသင္ႏိုင္ဘဲ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ ့ ေက်ာင္းထြက္ကာ ၀မ္းစာရွာေနၾကရသည္။ တကယ္ ဆို ဒီလိုအရြယ္ဆိုတာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ တပံုတပင္နဲ႔အညြန္႔ တလူလူျဖစ္ေနၾကရမယ့္ အရြယ္ေလးေတြ။
႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈတင္လားဆိုေတာ့ ဒါတင္မက။ ''ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကြ်န္မတို႔မစြန္႔စားရဲဘူး'' ရြာကေန အျပင္ဘြက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုတာ ေၾကာက္ေနတယ္''စတဲ့ စကားေတြကို သူတို႔ေလးေတြဆီက ၾကားရသည္။ သူတို႔ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ စိတ္အားငယ္ေနၾကရတာပါလဲ။
(၄)
အထက္ပါ ဥပမာ-နွစ္ခုစလံုးသည္ မီဒီယာမ်ားမွ လိုရာဆဲြပံုေဖာ္ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတာျဖစ္သည္။ ဒါေလးေတြက အေရးႀကီးလို႔လားဟု ေမးေကာင္း ေမးႏိုင္ပါသည္။
တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား ကိုယ့္နိုင္ငံ၏တပ္မေတာ္ကို မုန္းေနတာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာမဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံတခု၏ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အလုပ္လုပ္နိုင္ေသာ လူငယ္လူရြယ္မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာ ေအာက္ဆံုးအဆင့္သို႔ က်ေနသည္မွာလည္း ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းေသာလကၡဏာမဟုတ္ပါ။
ဒါေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါလဲ။
အျပစ္တင္ လက္ညိႇဳးထိုးဖို႔ မဟုတ္ပါ။
အေျဖရွာရန္ ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
ဒီေနရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ဖူးေသာ စာအုပ္ေလးတအုပ္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ေဖာက္သည္ခ်လိုသည္။ “The Psychology of Jingoism” ဆိုသည့္ စာအုပ္ျဖစ္သည္။
''လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒအေပၚ စိတ္ပညာ႐ႈေထာင့္မွ အျမင္''ဟု ဘာသာျပန္လွ်င္ ဆီေလ်ာ္မည္ထင္သည္။
စာေရးသူ J. A. Hobson က ၁၉၀၁ ခုနွစ္ (လြန္ခဲ့သည္နွစ္ေပါင္း တရာေက်ာ္)က ေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ကမာၻစစ္မျဖစ္မီကာလ South African Wars ျဖစ္ပြားေနခိ်န္တြင္ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤစာအုပ္ပါ လူမ်ဳိးႀကီး ၀ါဒကို ျဖစ္ေစေသာအေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕ကို ေ၀မွ်လိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Hobson ကေတာ့ “The Diagnosis”လို႔ သံုးသည္။ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ စစ္တမ္းေပါ့။ သူက လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒလႊမ္းမိုး ေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ ေအာက္ပါအမူအက်င့္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္ဆိုသည္။
၁။ အယံုလြယ္ျခင္း (Credulity)
၂၊ လူမဆန္ျခင္း (Brutality)
၃။ ဘာသာတရားမ်က္နွာဖံုးေအာက္က စစ္ေသြးၾကြ (Hobson ကေတာ့ ဒီေနရာမွာ“Chri-stianity in Khaki”ဟု ခပ္ရင့္ရင့္သံုးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါက Christian Church ေတြရဲ႕ စစ္ျဖစ္ေစရန္အားေပးျခင္းကို ေထာက္ျပထားသည္)
၄။ ၾကြား၀ါတတ္ၿပီး အျမင္မက်ယ္ျခင္း (Va-inglory and Shortsight)တို႔ ျဖစ္သည္။ ဒီအခ်က္ေတြႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္နိုင္သည္။
“အယံုလြယ္ျခင္း”
ဦးစံလင္း၏ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးမွအစ ဖိုးတေခတ္အလယ္ ကဗ်ာဘဲြ႕မွဴးအဆံုး ယံုၾကည္လြယ္သူတို႔ တအုန္းအုန္းထလ်က္ရိွသည္။ ထိုအယံုလြယ္မႈ၏ေနာက္တြင္ အခြင့္အေရးကို အသံုးခ်လို သူတို႔က အဆင္သင့္။ အယံုလြယ္ျခင္းသည္ ေနာက္တြင္ေဖာ္ျပမည့္ဘာသာေရးကို မ်က္စိမိွတ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ၾကြား၀ါတတ္ျခင္း၊ အျမင္ မက်ယ္ျခင္းတို႔ႏွင့္လည္း ႏီွးႏႊယ္ႏိုင္သည္။
“လူမဆန္ျခင္း”
အရွင္လတ္လတ္ ေခါင္းျဖတ္သတ္ျခင္းဆိုသည့္အရာမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏သမိုင္းကို အက်ည္းတန္ေစခဲ့ ဖူးၿပီ။ ထိုသို႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကိုသာ လူမဆန္ျခင္းဟု ကြ်န္ေတာ္မသတ္မွတ္ခ်င္ပါ။ လူသား တေယာက္၏ ဂုဏ္သိကၡာနွင့္အညီ အေႏွာင္အဖဲြ႕ကင္းကင္း၊ အေၾကာက္တရားကင္းကင္းနွင့္ အရာရာကို ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နွင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္သေရြ႕ လူသားပီသမႈမရိွေသး၍ လူမဆန္ေသးဘူးဟု ေျပာရမည္ ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ အယံုလြယ္ျခင္းနွင့္ လူမဆန္ျခင္းတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းတခုမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးျခင္းဆိုသည္မွာ ဓားမိုး၊ ေသနတ္ေတ့ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္သည္ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။
“ဘာသာတရား မ်က္ႏွာဖံုးေအာက္က စစ္ေသြးၾကြ”
သကၤန္းပတ္၍ စင္ေပၚတက္ဆဲေနသူကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူရဲေကာင္း သတ္မွတ္ခ်င္သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးသမိုင္းမွာ၊ အျခားဘာသာေတြမွာလည္း ရိွခဲ့ဖူးသည္။ ယခုအခ်ိန္အထိရိွေနဆဲျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ (မည္သည့္ဘာသာ၀င္မဆို) ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရအဆံုးအမ အစစ္အမွန္မ်ားကို မ်က္ျခည္မပ်က္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။
“ၾကြား၀ါတတ္ၿပီး အျမင္မက်ယ္ျခင္း”
အထူးတလည္ သက္ေသျပ၊ ဥပမာေပးေနရန္မလိုပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သာ အသိဆံုး မဟုတ္လား။
(၆)
ေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံတနိုင္ငံျဖစ္ရန္၊ ကမာၻ႕အလယ္မွာ အမ်ားေလးစားရတဲ့ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံျဖစ္ရန္၊ စီးပြားေရး တိုးတက္႐ံုႏွင့္ တိုင္းျပည္ခ်မ္းသာ႐ံုႏွင့္ မၿပီးပါ။ တိုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္ထဲက်ေစႏိုင္ေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ စိတ္ကို အေမွာင္လႊမ္းေစႏိုင္ေသာ အဆိပ္သင့္စိတ္ဓာတ္မ်ား ျပည္သူအမ်ားစု၏ ရင္ထဲတြင္ တြယ္ၿငိမေနရန္ လည္း အေရးႀကီးပါသည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ငါ့မွာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ အျမစ္တြယ္ေနမိသလားဆိုတာကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္သင့္ပါေၾကာင္း။
ဇင္ျမင့္'
လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ ရွက္တတ္ၾကပါေစ
------ ------ ------ ------ ------
(၁)
Jingoism လို႔ေခၚတဲ့ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာခ်င္သည္။
လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒကို အဂၤလိပ္လိုေခၚတဲ့ အသံုးအႏႈန္းအမ်ားႀကီးရိွတဲ့အထဲက Jingoism ဆိုတဲ့ စကားလံုးက အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံျခားေရး၀ါဒနဲ႔ ပိုဆက္ႏႊယ္တာမို႔ ဒီစကားလံုးကို တမင္ေရြးသံုးျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီေနရာမွာ နိုင္ငံျခားေရး၀ါဒဆိုတာ နိုင္ငံအစိုးရရဲ႕ နိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္တဲ့သေဘာထားေတြကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘဲ၊ လူနည္းစု (သို႔မဟုတ္)လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြအေပၚ ထားရိွတဲ့ လူအမ်ားစုရဲ႕သေဘာထားကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံနဲ႔ဆက္ႏႊယ္ၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ (စာေရးသူအပါအ၀င္) ျမန္မာလူမ်ဳိးဗုဒၶ ဘာသာျဖစ္တဲ့ အမ်ားစုရဲ႕လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားေတြ၊ ဘာသာျခားေတြအေပၚထားတဲ့ သေဘာထားနဲ႔ ပတ္သက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာျဖစ္သည္။
(၂)
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က အစိုးရ၀န္ထမ္းျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အေဖ တာ၀န္က်ရာ လိုက္ေနရတာမို႔ သူငယ္တန္း ကေန ၅ တန္းအထိ ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕မွာ ေနခဲ့ဖူးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကက္ဆက္ေခြဇာတ္လမ္းေတြ၊ ျမန္မာ့အသံေရဒီယိုကလာတဲ့ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းေတြ ေခတ္စားတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ည ၈ နာရီ သတင္းၿပီးလွ်င္ ေရဒီယို (ည ၈ နာရီ ၁၅ မိနစ္ကေန ၉ နာရီအထိ)ကလာတဲ့ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိသားစုတေတြတမင္ေစာင့္ၿပီး နားေထာင္ေလ့ရိွသည္။ ဇာတ္လမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေသာင္းက်န္းသူဆိုသူေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္သားေတြ စစ္တိုက္ၾကၿပီး ေနာက္ဆံုးတပ္မေတာ္က အႏိုင္ရ၊ အဲဒီေဒသက တိုင္းရင္းသားေတြက အျမင္မွန္ရ (အရင္က အထင္လဲြခဲ့လို႔ရိွရင္)၊ တပ္မေတာ္သားေတြအေပၚ ေက်းဇူးေတြတင္၊ ဒီလိုနဲ႔ အဆံုးသတ္ေလ့ရိွသည္။
သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ေနတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္မွာေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္သလိုဘဲလို႔ အဲဒီတုန္းက ကေလးစိတ္နဲ႔ ေတြးခဲ့မိဖူးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကရင္ျပည္နယ္၏ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ဘားအံၿမိဳ႕၏ အစိုးရအလယ္ တန္းေက်ာင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ တတန္းထဲတက္ခဲ့ၾကတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ကရင္ေလးေတြအခ်ဳိ႕အတြက္ သူရဲေကာင္းေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ တပ္မေတာ္သားေတြမဟုတ္ၾကဘဲ အသံလႊင့္ဇာတ္လမ္းထဲမွာပါတဲ့ ေသာင္းက်န္းသူဆိုသူေတြ ျဖစ္ေနၾကတာေၾကာင့့္ပဲျဖစ္သည္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။
အဲဒီတုန္းက ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစားလို႔မရခဲ့ပါ။
(၃)
ကြ်န္ေတာ္အသက္အရြယ္ႀကီးျပင္းလာၿပီး အင္ဂ်င္နီယာပညာအျပင္ စိတ္ပညာကိုပါ လိုက္စားခဲ့ၿပီး ကိုယ္သိသေလာက္ေလး တိုင္းရင္းသားရြာေလးေတြကိုသြားၿပီး Motivational talk လိုမ်ဳိး ေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ အခါတိုင္းတြင္ တိုင္းရင္းသားလူငယ္ေလးေတြအမ်ားစုမွာ အားငယ္စိတ္ေတြျပည့္ေနတာကို သတိထားမိသည္။ အႏိွမ္ခံရသူ၊ အပစ္ပယ္ခံရသူတို႔တြင္ ျဖစ္တတ္ေသာ စိတ္အနာတရမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။
သူတို႔ေလးေတြအဖို႔ သူတို႔ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းစာမွာသင္ခဲ့ရေသာ သယံဇာတေပါမ်ား ၾကြယ္၀လွပါတယ္ဆို သည့္ တန္ဖိုးရိွေသာ သဘာ၀တြင္းထြက္မ်ားထြက္ရာေဒသလို႔ဆိုသည့္ သူတို႔ေဒသမွာ အခုေတာ့ ေတာင္ လည္းကတံုး ေတာလည္းျပဳန္းၿပီ။ ေဆး႐ံုမရိွ၊ ေက်ာင္းမရိွ။ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာ ပညာကိုေကာင္းေကာင္း မသင္ႏိုင္ဘဲ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ ့ ေက်ာင္းထြက္ကာ ၀မ္းစာရွာေနၾကရသည္။ တကယ္ ဆို ဒီလိုအရြယ္ဆိုတာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ တပံုတပင္နဲ႔အညြန္႔ တလူလူျဖစ္ေနၾကရမယ့္ အရြယ္ေလးေတြ။
႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈတင္လားဆိုေတာ့ ဒါတင္မက။ ''ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကြ်န္မတို႔မစြန္႔စားရဲဘူး'' ရြာကေန အျပင္ဘြက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုတာ ေၾကာက္ေနတယ္''စတဲ့ စကားေတြကို သူတို႔ေလးေတြဆီက ၾကားရသည္။ သူတို႔ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ စိတ္အားငယ္ေနၾကရတာပါလဲ။
(၄)
အထက္ပါ ဥပမာ-နွစ္ခုစလံုးသည္ မီဒီယာမ်ားမွ လိုရာဆဲြပံုေဖာ္ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံထားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတာျဖစ္သည္။ ဒါေလးေတြက အေရးႀကီးလို႔လားဟု ေမးေကာင္း ေမးႏိုင္ပါသည္။
တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံသားမ်ား ကိုယ့္နိုင္ငံ၏တပ္မေတာ္ကို မုန္းေနတာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာမဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံတခု၏ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အလုပ္လုပ္နိုင္ေသာ လူငယ္လူရြယ္မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာ ေအာက္ဆံုးအဆင့္သို႔ က်ေနသည္မွာလည္း ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံအတြက္ ေကာင္းေသာလကၡဏာမဟုတ္ပါ။
ဒါေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါလဲ။
အျပစ္တင္ လက္ညိႇဳးထိုးဖို႔ မဟုတ္ပါ။
အေျဖရွာရန္ ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
ဒီေနရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ဖူးေသာ စာအုပ္ေလးတအုပ္အေၾကာင္း အနည္းငယ္ေဖာက္သည္ခ်လိုသည္။ “The Psychology of Jingoism” ဆိုသည့္ စာအုပ္ျဖစ္သည္။
''လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒအေပၚ စိတ္ပညာ႐ႈေထာင့္မွ အျမင္''ဟု ဘာသာျပန္လွ်င္ ဆီေလ်ာ္မည္ထင္သည္။
စာေရးသူ J. A. Hobson က ၁၉၀၁ ခုနွစ္ (လြန္ခဲ့သည္နွစ္ေပါင္း တရာေက်ာ္)က ေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ကမာၻစစ္မျဖစ္မီကာလ South African Wars ျဖစ္ပြားေနခိ်န္တြင္ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤစာအုပ္ပါ လူမ်ဳိးႀကီး ၀ါဒကို ျဖစ္ေစေသာအေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕ကို ေ၀မွ်လိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Hobson ကေတာ့ “The Diagnosis”လို႔ သံုးသည္။ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ စစ္တမ္းေပါ့။ သူက လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒလႊမ္းမိုး ေသာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ ေအာက္ပါအမူအက်င့္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္ဆိုသည္။
၁။ အယံုလြယ္ျခင္း (Credulity)
၂၊ လူမဆန္ျခင္း (Brutality)
၃။ ဘာသာတရားမ်က္နွာဖံုးေအာက္က စစ္ေသြးၾကြ (Hobson ကေတာ့ ဒီေနရာမွာ“Chri-stianity in Khaki”ဟု ခပ္ရင့္ရင့္သံုးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္အခါက Christian Church ေတြရဲ႕ စစ္ျဖစ္ေစရန္အားေပးျခင္းကို ေထာက္ျပထားသည္)
၄။ ၾကြား၀ါတတ္ၿပီး အျမင္မက်ယ္ျခင္း (Va-inglory and Shortsight)တို႔ ျဖစ္သည္။ ဒီအခ်က္ေတြႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္နိုင္သည္။
“အယံုလြယ္ျခင္း”
ဦးစံလင္း၏ ဓမၼေစတီေခါင္းေလာင္းႀကီးမွအစ ဖိုးတေခတ္အလယ္ ကဗ်ာဘဲြ႕မွဴးအဆံုး ယံုၾကည္လြယ္သူတို႔ တအုန္းအုန္းထလ်က္ရိွသည္။ ထိုအယံုလြယ္မႈ၏ေနာက္တြင္ အခြင့္အေရးကို အသံုးခ်လို သူတို႔က အဆင္သင့္။ အယံုလြယ္ျခင္းသည္ ေနာက္တြင္ေဖာ္ျပမည့္ဘာသာေရးကို မ်က္စိမိွတ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ၾကြား၀ါတတ္ျခင္း၊ အျမင္ မက်ယ္ျခင္းတို႔ႏွင့္လည္း ႏီွးႏႊယ္ႏိုင္သည္။
“လူမဆန္ျခင္း”
အရွင္လတ္လတ္ ေခါင္းျဖတ္သတ္ျခင္းဆိုသည့္အရာမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏သမိုင္းကို အက်ည္းတန္ေစခဲ့ ဖူးၿပီ။ ထိုသို႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကိုသာ လူမဆန္ျခင္းဟု ကြ်န္ေတာ္မသတ္မွတ္ခ်င္ပါ။ လူသား တေယာက္၏ ဂုဏ္သိကၡာနွင့္အညီ အေႏွာင္အဖဲြ႕ကင္းကင္း၊ အေၾကာက္တရားကင္းကင္းနွင့္ အရာရာကို ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နွင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္သေရြ႕ လူသားပီသမႈမရိွေသး၍ လူမဆန္ေသးဘူးဟု ေျပာရမည္ ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ အယံုလြယ္ျခင္းနွင့္ လူမဆန္ျခင္းတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းတခုမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးျခင္းဆိုသည္မွာ ဓားမိုး၊ ေသနတ္ေတ့ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္သည္ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။
“ဘာသာတရား မ်က္ႏွာဖံုးေအာက္က စစ္ေသြးၾကြ”
သကၤန္းပတ္၍ စင္ေပၚတက္ဆဲေနသူကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က သူရဲေကာင္း သတ္မွတ္ခ်င္သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးသမိုင္းမွာ၊ အျခားဘာသာေတြမွာလည္း ရိွခဲ့ဖူးသည္။ ယခုအခ်ိန္အထိရိွေနဆဲျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ (မည္သည့္ဘာသာ၀င္မဆို) ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရအဆံုးအမ အစစ္အမွန္မ်ားကို မ်က္ျခည္မပ်က္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။
“ၾကြား၀ါတတ္ၿပီး အျမင္မက်ယ္ျခင္း”
အထူးတလည္ သက္ေသျပ၊ ဥပမာေပးေနရန္မလိုပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သာ အသိဆံုး မဟုတ္လား။
(၆)
ေအာင္ျမင္ေသာ ႏိုင္ငံတနိုင္ငံျဖစ္ရန္၊ ကမာၻ႕အလယ္မွာ အမ်ားေလးစားရတဲ့ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံျဖစ္ရန္၊ စီးပြားေရး တိုးတက္႐ံုႏွင့္ တိုင္းျပည္ခ်မ္းသာ႐ံုႏွင့္ မၿပီးပါ။ တိုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္ထဲက်ေစႏိုင္ေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ စိတ္ကို အေမွာင္လႊမ္းေစႏိုင္ေသာ အဆိပ္သင့္စိတ္ဓာတ္မ်ား ျပည္သူအမ်ားစု၏ ရင္ထဲတြင္ တြယ္ၿငိမေနရန္ လည္း အေရးႀကီးပါသည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ငါ့မွာလူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒ အျမစ္တြယ္ေနမိသလားဆိုတာကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္သင့္ပါေၾကာင္း။
ဇင္ျမင့္
ဒီေန႔ စတင္က်င္းပတဲ့ ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံဟာ အေျဖထုတ္တဲ့ပဲြ မဟုတ္ေသးေၾကာင္း
ဒီေန႔ စတင္က်င္းပတဲ့ ၂၁ ရာစု ပင္လံုညီလာခံဟာ အေျဖထုတ္တဲ့ပဲြ မဟုတ္ေသးေၾကာင္းနဲ႔ ဒီညီလာခံကို တက္ေရာက္တာဟာ အစိုးရကို ဂုဏ္ျပဳတာျဖစ္ေၾကာင္း ေကအုိင္အို ဒုတိယဥကၠဌ(၂) ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ က ေျပာပါတယ္။
ရိုက္ကူး - ဝင္းကိုကိုလတ္
Wednesday, August 24, 2016
KIO's letter to Chairman of Communist Party of China 16Mar2011
KIO မွ ျမစ္ဆံုေရကာတာ ကန္႕ကြက္ေသာအားျဖင့္ တရုတ္ျပည္သူ႕ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ https://www.facebook.com/SimsaPeace/media_set?set=a.10209978762610462.1073742232.1377225752&type=3&pnref=storyဥကၠဌ ထံသို႕ ေပးပို႕ေသာစာ။

Read more Click on link +++++https://www.facebook.com/SimsaPeace/media_set?set=a.10209978762610462.1073742232.1377225752&type=3&pnref=story
Sunday, August 21, 2016
Kachin Alliance News
Kachin Alliance added an event.
https://www.facebook.com/events/1626063141019068/
Hkawp hkunga ai Myusha ni yawng hpang de saw shaga n dau dat ai lam.Kachin Alliance woi awn let Myu sha yawng hte seng ai
National Conference kasa zuphpawng kaba hpe Houston, Texas Mung daw USA hta
Sept 3-4, 2016 Labor day shani galaw sa wa na hku re.
Lai wa sai 2014 hta Dallas-Fort Worth, TX hta galaw sa wa sai hte maren
Kachin Alliance a gawda ai tara hpe jawm dawdan shagrin da ai lam,
Duwa na 2017/2018 hta mu gun na matu Magam gun ningnan lata ai lam,
Maigan mung dan Amerika du nga sai WunPawng myu sha ( Kachin )ni hku nna ,
Amyu sha hte mung dan a shawng lam masing hta rawt galau kaba wa hkra gara hku na jawm galaw sa wa na ,
ngu ai ahkyak lam madung ni hpe bawng ban jahkrup sawa na National conerance zahpawng kaba re.
Ndai National Conference kasa zuphpawng kaba hta yawng a hkum ara sadu shanglawm na matu saw shaga dat ai.
Kachin Alliance a gawda ai tara hpe jawm dawdan shagrin da ai lam,
Duwa na 2017/2018 hta mu gun na matu Magam gun ningnan lata ai lam,
Maigan mung dan Amerika du nga sai WunPawng myu sha ( Kachin )ni hku nna ,
Amyu sha hte mung dan a shawng lam masing hta rawt galau kaba wa hkra gara hku na jawm galaw sa wa na ,
ngu ai ahkyak lam madung ni hpe bawng ban jahkrup sawa na National conerance zahpawng kaba re.
Ndai National Conference kasa zuphpawng kaba hta yawng a hkum ara sadu shanglawm na matu saw shaga dat ai.

Kachin Alliance — Zuphpawng Matut Mahkai Lithkam: Dr. Maran Naw Mai, Matut Mahkai Lit Hkam,
Tel: (402) 990-2553, naungmon@hotmail.com�
Slg. Mashaw Mung Nang La, BOD/Z...
Tel: (402) 990-2553, naungmon@hotmail.com�
Slg. Mashaw Mung Nang La, BOD/Z...

Kachin Alliance — Zuphpawng hpe ndai lawu na nhtoi hte shara hta galaw sa wa na ga ai: Nhtoi: Saturday & Sunday, September 3-4, 2016 (Labor Day Weekends)�
Shara: Houst...
Shara: Houst...

SEP3

Kachinalliance Boad of director malawm hku nna
Louisiana New orleans kaw shanu nga ai ram ma ni hte kanu kawa myitsu nkau myi hte hkrum zup lu sai.
Myu sha lam bawng ban ai hta duwa na September praw 3/4 Taxes Huston Kachinalliance National conference galaw na hte seng nna bawng ban ai hku re.louisiana myitsu kanu kawa ram ma ni hpe myu sha lam hta ra ang ai lam ni hta madi shadaw garum hkat na lam shatsam ai lam tsun sang lang dan sai
Louisiana New orleans kaw shanu nga ai ram ma ni hte kanu kawa myitsu nkau myi hte hkrum zup lu sai.
Myu sha lam bawng ban ai hta duwa na September praw 3/4 Taxes Huston Kachinalliance National conference galaw na hte seng nna bawng ban ai hku re.louisiana myitsu kanu kawa ram ma ni hpe myu sha lam hta ra ang ai lam ni hta madi shadaw garum hkat na lam shatsam ai lam tsun sang lang dan sai
Wunpawng mungdan shanglawt asuya up hkang gin ra rai nga ai Maijayang hta galaw nga ai Munghpawm myen mung a rudi myu sha hpawng kaba e
KIO Kawn saw shaga ai majaw Kachin Alliance USA a ning baw Nsang Gumsan gaw Observer hku nna Shang lawm sai
KIO Kawn saw shaga ai majaw Kachin Alliance USA a ning baw Nsang Gumsan gaw Observer hku nna Shang lawm sai
Thursday, August 18, 2016
ကခ်င္ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ (စ-ဆံုး)
ကခ်င္ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ (စ-ဆံုး)
ဒီေန႔ ကခ်င္ေတြ ဟာ ခရစ္ယာန္မ်ားပါတယ္။ စစ္ဘဲတိုက္မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္လံုး အထိ နာၾကမွာ အမွန္ပဲ။ ဒီေန႔ အသင္းေတာ္ေတြဟာ ဘုရားေၾကာင္း ၿပိဳင္ေဆာက္ေနၾကတယ္။ ကခ်င္လူမ်ိဳးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာ ေတာ္ေတာ္႐ွားတယ္။ ကခ်င္လူငယ္ေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တာ အင္မတန္နည္းတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔ အလွ်ဴေငြေတြ မတရားေကာက္တယ္။
တကယ္လို႔ ဘုရားေက်ာင္းေဆာက္မယ့္ အလွ်ဴေငြေတြကိုလူသားအရင္းအျမစ္တည္ေထာင္ရာမွာ အေထာက္အကူျပဳမွာပါပဲ။ အခုေလာေလာဆယ္ ကခ်င္ လူမ်ိဳးေတြမွာ လူသားအရင္းအျမစ္မရိွေသးပါဘူး။
ဘယ္အသင္းေတာ္ရဲ႕ ဘုရားေက်ာင္းက ဘယ္ေလာက္တန္တယ္ဘဲ လိုက္ၿပိဳင္ေနၾကတယ္။ ဘယ္ အသင္းေတာ္က လူေတာ္ ဘယ္ေလာက္ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္ၿပီ ဆိုတာ မၿပိဳင္ၾကဘူး။
ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြ တိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ ကခ်င္ အားလံုးဟာ ပညာတတ္ျဖစ္ရပါမယ္။ KIA/KIO က အခု စစ္တိုက္ေနတယ္။ ကခ်င္တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ အေျခခံ၊ လူသားအရင္းအျမစ္ေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ဖို႔က ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မ်ားရဲ႕ တာဝန္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားအပ္ပါတယ္။
အပိုင္း (2)
KIO/KIA ရဲ႕ မူကို ေျပာင္းလဲရပါမယ္။
အရင္တုန္းကဆို ကခ်င္လူငယ္ေတြ စီးပြား႐ွာရတာမလြယ္ပါဘူး။ စုေဆာင္းေရးေခၚ ပါတယ္။ ဥပမာ ေရႊ ေမာ္၊ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ကြက္၊ ပယင္းေမာ္၊ ကြၽန္းသစ္လုပ္ကြက္ စသည္ ဘယ္ေနရာမွာ မဆို ကခ်င္လူငယ္ေတြကို သိပ္ၿပီး မေတြ႔ရပါဘူး။
က်ေနာ္ ဖားကန္႔ေရာက္သြားေတာ့ ကုမၸဏီ ေတြက အသိေတြကို ကခ်င္လူငယ္ေတြ အလုပ္လာလုပ္ၾကလား ေမးၾကည့္ေတာ့ မရိွသေလာက္ပါပဲတဲ့။ နယ္ခံေတြျဖစ္ၿပီး ဝင္မလုပ္ၾကတာကို သူကိုယ္တိုင္ အံႀသပါတယ္တဲ့။
ကခ်င္လူငယ္ေတြကို စီးပြားေရးလုပ္ဖို႔ ဘာကတားျမစ္ေနတာလဲ။ KIO/KIA ကလည္း တစိတ္တေဒသ ပါဝင္ေနပါတယ္။.ဒါကလည္း သတိခ်ပ္ဖို႔ပါ။ ကခ်င္ေဒသက စီးပြားေရးေတြမွာ ကခ်င္လူငယ္ေတြ ကိုယ္စား တျခားလူမ်ိဳးေတြက အစားထိုးသြားပါတယ္။ အဓိက ကဗမာလူမ်ိဳးေတြ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို အမ်ားႀကီး ဝင္ေရာက္လာပါတယ္။
အဓိက ေျပာခ်င္တာကဗ်ား၊ ကခ်င္လူငယ္ေတြရဲ႕ တက္လမ္းကို မပိတ္ထားမိဖို႔ပါ။ အစိုးရကိုေတာ့ မေဝဖန္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အစိုးရဝန္ထမ္းဆိုတာ ကခ်င္ျပည္သူေတြနဲ႔ မဆိုင္သလိုပါဘဲ။ အားလံုးကို မသိမသာ ပထုတ္ထားၾကပါတယ္။ ဒါက အာလံုး အသိပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆက္မေရးေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကခ်င္ႏိုင္ေတာ္တည္ေဆာက္ေရး ေရးေနတာကိုး။
KIA/KIO အေနနဲ႔ လူငယ္ေတြကို ပိုၿပီး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ သင့္ပါတယ္။ ကခ်င္တမ်ိဳးသားလံုး စာတတ္မွ စီပြားေရးအဆင္ေျပမွ ကခ်င္ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေထာင္ႏိုင္မွာပါ။ ကခ်င္လူငယ္ေတြကို ပိုၿပီး လမ္းျပဖို႔ပါ။ ဝမ္းတထြာအတြက္ ကိုယ့္ကခ်င္ လူမ်ိဳးျခင္း မႏွိမ္သင့္ေတာ့ပါဘူး။
KIO/KIA အေနနဲ႔ ကခ်င္လူငယ္ေတြရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကို ပ်ိဳးေထာင္သင့္ပါတယ္။ လမ္းစဥ္ေတြေရာ ခ်မွတ္သင့္ပါတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ ခ်မွတ္ဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ KIO/KIA အေနနဲ႔ကခ်င္တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ရပ္တည္ေနတာမွန္ရင္ လူငယ္ေတြရဲ႕ လူသားအရင္းအျမစ္ကို ပ်ိဳးေထာင္ သင့္ပါတယ္။
ကခ်င္တမ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ အနာဂတ္သည္ ကခ်င္လူငယ္မ်ားရဲ႕ လက္ထဲေတြ ျဖစ္တယ္။
အပိုင္း (3)
ကခ်င္လူငယ္ ပညာတတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲ။
ကခ်င္လူငယ္ပညာတတ္ေတြ အင္မတန္နည္းေနပါေသးတယ္။ က်ေနာ့္စာေတာက္ေလ်ာက္ လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးကို ကခ်င္တမ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ လူ႔အရင္းအျမစ္ကို ဘယ္လုိ ပ်ိဳးေထာင္မလဲ။ အခုအပိုင္း (3) မွာ ပညာေရးေျပာပါမယ္။ ဒါကလည္း ထူေထာင္သင့္တဲ့ အရင္းအျမစ္မွာ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြ စာေပမွာ အားနည္းႀကပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတြမွာ ေရာက္ေနတဲ့ လက္တစ္စုပ္စာ ကခ်င္ လူမ်ိဳးေလာက္တာ စာတတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူသားအရင္းအျမစ္ ထူေထာင္ရာမွာ အင္မတန္ အားနည္းႀကပါတယ္။
ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ လူသားအရင္းအျမစ္ကို ထူေထာင္ဖို႔လည္း ကခ်င္လူမ်ိဳးမ်ားဟာ မစည္းလံုး ႀကပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္မစည္းလံုးသလဲလို႔ အရင္းအျမစ္ကို ႐ွာလိုက္ေတာ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာေတြ ကြဲျပားေနၾကရပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာေတြမ်ားလြန္းလို႔ ေရတြက္ရမွာေတာင္ ခက္ခဲပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳး အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေနတာ KIO/KIA မွာ သာမက ကခ်င္ျပည္သူ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ ကြဲျပားေစပါတယ္။ ဒါက ကခ်င္ လူမ်ိဴးေတြကို အင္းအားနည္းေစတဲ့ အဓိက အႀကာင္းရင္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
အဓိက ျပသာနာက ဘာသာေရးမဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ရင္ထဲမွာ မမွတ္ထားခဲ့ႀကဘူး။ အခုက်ေနာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ေနတာက ကခ်င္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္က ႏိုင္ငံေရးျပသာနာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြမွာ ပညာတတ္ အမ်ားႀကီးရိွတယ္ဘဲ ထားအံုး။ ပညာတတ္ေတြကို အလုပ္ေပးဖို႔ ေနရာမရိွပါဘူး။ ပညာတတ္ရင္ေတာင္ အလုပ္မရိွတဲ့ လူပိုေတြ ျဖစ္ေနရတယ္။ ၾကာရင္ အလုပ္မရိွတဲ့ လူက ပ်က္စီးရတယ္။
ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့ လူတစုရဲ႕ သားသမီးေတြသာ အလုပ္ရၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ႏိုင္ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္အထိ သြားရႀကတယ္။ စစ္ေဘးၾကံဳေတာ့လည္း လူခ်မ္းသာကခ်င္လက္တစုပ္စာက ႏိုင္ငံျခားကိုေျပးတယ္။ ရန္ကုုန္ကို ေျပးတယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့ ဒုကၡသည္ အေနနဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ ခိုလံုသြားၾကတယ္။
ပညာတတ္တခ်ိဳ႕ကလည္း ဝမ္းေရးဖူလံုဖို႔ အတြက္ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္ခြာသြားၾကရတယ္။
ႏိုင္ငံ့အတြက္ စစ္တိုက္တာက ဆင္းရဲသားေတြ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ မားမားရပ္တည္ေနတာက ဆင္းရဲသားေတြပဲ ျဖစ္ေနတယ္။
KIO/KIA ခ႐ိုနီနဲ႔ ကိုယ့္ဝမ္းတထြာအတြက္ စီးပြား႐ွာေနတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း အသိတရားရဖို႔ သင့္ပါၿပီ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြ ဘယ္လို စည္းလံုးၾကမယ္။ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြ ဘယ္လို တည္ေဆာက္ၾကမယ္။ စစ္ပဲတိုက္ေနတာဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အေျဖမဟုတ္ဘူး။ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ တမ်ိဳးသားလံုးပညာတတ္ေရး၊ အေျခခံအေဆာက္အဦးေတြ၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္သြားမလဲဆိုတာ ပိုၿပီးစဥ္းစားသင့္တယ္လို႔ ေရးသားအပ္ပါတယ္။
အပိုင္း (4)
ဆယ္က်ပ္တန္သူကို တစ္က်ပ္နဲ႔ ရေအာင္ခိုင္းတယ္
ကခ်င္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း(KIO/KIA မပါ)မွာ အလုပ္သြားလုပ္တဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ညီးသံ ၾကားဖူး ပါတယ္။ ေပးတာက တစ္က်ပ္ဖုိး ခိုင္းတာက ဆယ္က်ပ္ေလာက္ခိုင္းခ်င္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူမ်ိဳးေရး (Myusha lam) ဆိုၿပီး လုပ္အားေပးခိုင္းတတ္ၾကတယ္။ ေရေႏြးၾကမ္း ထည့္ခိုင္းသည္ အထိ။ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြကို ခ်ိဳးနိမ္ေနတာက ကခ်င္လူမ်ိဳးဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကခ်င္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး။ ကခ်င္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ ကခ်င္လူငယ္ေတြဆိုရင္ အလုပ္ကိုပိုခိုင္းခ်င္တယ္ လူငယ္ေတြက မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ လူငယ္ေတြကို ပ်င္းတယ္ ဆိုၿပီး ေနာက္ပိုင္းျပန္မသံုးေတာ့ဘူး။ ဒါက ဘယ္သူ႔ကို အျပစ္တင္မလဲ။
ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုဘဲ အလုပ္ေပးပါလို႔ေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ခိုင္းတဲ့ ပံုစံေတြ ေျပာင္းသင့္ပါေၾကာင္းပါ။
ၿပီးေတာ့ ကခ်င္အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ခဏတာ အင္းအားရိွၿပီး ေနာက္ပိုင္းေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကတယ္။ မေပ်ာက္ကြယ္ရင္ေတာင္ မိန္သြားၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။
အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဝင္ေငြမရိွပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဖြဲ႕ဝင္ေတြလည္း အကုန္လံုး လုပ္အားေပးပါပဲ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းကို ဘယ္လို ခိုင္မာေအာင္တည္ေဆာက္မလဲ မစဥ္းစားဘူး။
ဟုတ္ပါတယ္။ တခါလုပ္အားေပးႏိုင္ေပမယ့္ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားဟာ ဆင္းရဲၾကပါတယ္။ တခါလုပ္အားေပးႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္တခါလုပ္အားေပးႏိုင္ဖို႔ ခက္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကခ်င္လူငယ္ေတြကို လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ဆြဲထားတယ္။ တန္ရာတန္ေၾကးမေပးဘူး။လူမ်ိဳးေရးဟုတ္တယ္ လုပ္အားေပးရမယ္။ ေခါင္းစဥ္ ကဒါဘဲ။
တန္ရာတန္ေၾကးနဲ႔ခိုင္းၾကပါ။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ကိုယ္မျပဳစုမပ်ိဳးေထာင္ရင္ ဘယ္လူမ်ိဳးက တာဝန္ယူမလဲ။ လူမ်ိဳးေရးနဲ႔ ကခ်င္လူငယ္ေတြရဲ႕ တက္လမ္းကို မပိတ္ေစခ်င္ပါဘူး။ မပိတ္သင့္ပါဘူး။
တစ္က်ပ္တန္တဲ့ သူကိုေတာင္ ဆယ္က်ပ္ေလာက္တန္ေအာင္ပ်ိဳးေထာင္ၿပီး ခိုင္းပါ။ ဒါဆို ကခ်င္လူမ်ိဳးဟာ ေနာင္တခ်ိန္ လူ႔အရင္းအျမစ္ တိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္မွာပါ။
အပိုင္း (5) နိဂံုး
ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားရဲ႕ အင္အား
ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြရဲ႕ အင္အားကို ေလွ်ာ့မတြက္သင့္ပါဘူး။ ပိုၿပီး အင္အားႀကီးေအာင္ လုပ္သင့္ပါတယ္။
ဒီေန႔ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြကို ေသြးခြဲေနတာ ရိွပါတယ္။ ရဝမ္ေတြကို ဗမာျဖဴလို႔ မည့္ၿပီး ေသြးခြဲတယ္။ လီဆူးေတြကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေပးမည္ဟု ေသြးခြဲတယ္။
ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အင္အားကို စစ္အစိုးရသိေနတာ သိသာပါတယ္။ အဓိကအင္အားကို ဘယ္လိုတည္ေဆာက္မလဲ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ပါဝင္လာလိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးေလာက္နဲ႔ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ အမွန္တကယ္စဥ္းစားေတြးေခၚ ဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။
ကယ္!!!!!!
လုပ္ငန္းစမယ္။
ကခ်င္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြထဲမွာ ပညာတတ္ဘယ္ေလာက္ရိွသလဲ၊ အရင္ေဖာ္ထုတ္မယ္။
ပညာတတ္ေတြကို ဘယ္လိုအသံုးျပဳမယ္ဆိုတာ Plan ဆြဲမယ္။ ၿပီးေတာ့ Plan အတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္။
ထိုPlan ကို ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ စီမံကိန္းခ်မလဲ။ ႏွစ္ေပါင္း (30) လား။ (50) လား။
က်ေနာ္အခုခ်ိန္ထိ ကခ်င္ေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ႏွစ္ေပါင္း (30,50,60) စီမံကိန္းလည္းမၾကားဖူးပါဘူး။ ထိုသို့ ေျပာ၍ အထင္ေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကို သိတာဟာ ႐ွက္စရာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကို မသိျခင္းကဘဲ ႐ွက္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။
စစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (60) ေျဖ႐ွင္းလာတာ အဆင္မေျပပါဘူး။ ဒါက နည္းလမ္းအသစ္ေတြ လုပ္သင့္ၿပီဆိုတဲ့ ေခါင္ေလာင္းသံေလးပါ။ ၾကားတတ္ဖို႔သာ လိုပါတယ္။
စင္ကာပူႏိုင္ငံကို တည္ေထာင္ဖို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ဘယ္ႏွႏွစ္စီမံကိန္းခ်ရတယ္ဆိုတာ သိပါသလား။
ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံလို ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာသလဲ။
ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ လူ႔အရင္းအျမစ္ကို တည္ေထာင္ဖို႔ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ ၾကာမလဲ။ Plan ဆြဲၿပီး လုပ္ငန္းစလုပ္ သင့္ၿပီထင္ပါတယ္။
ကိုယ္မွာ လူ႔အရင္းအျမစ္မရိွရင္ ခြဲထြက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္(ခြဲထြက္ဖို႔ လူ႔အရင္းအျမစ္သိပ္ မရိွေသး)၊ ဖက္ဒရယ္အရ 21 ရာစု ပင္လံုမွာ ပူေပါင္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူမ်ားလက္ေအာက္မွာ ေနရဖို႔က မ်ားပါတယ္။ လြတ္ေတာ္ထဲက ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးလို လူရီစရာ ျဖစ္ေနအံုး မွာပါ။
(အပိုင္း (5) ပိုင္းထိ ေရးသြားေတာ့ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြအတြက္ အေတြးတခု ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္ကစလုပ္မယ္ဆိုတာ အေတြးေပါက္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ကခ်င္လူမ်ိဳးကို တကယ္ခ်စ္ရင္ Plan ဆြဲ၍ ႏိုင္ငံတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း ေရးသားအပ္ပါတယ္။
ထိုတို႔Plan ေအာင္ျမင္သြားရင္
ခြဲထြက္ခ်င္ေသာ္ ရ၏။
ပူးေပါင္းခ်င္ေသာ္ ရ၏။
သင့္လူမ်ိဳးကို ဘယ္သူမွ အႏိုင္မက်င့္၊
ဘယ္သူမွ သင္တို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ သင္တို႔ သံယံဇာတေတြကို ယူေဆာင္သြား၍ မရ။)
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ အေတြးပြားေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။ share ႏိုင္ပါတယ္။
(Myusha gintawng @ အမွန္အတိုင္း ေဝဖန္မည္။ )
စာေရးသူ၏ facebook link
https://mobile.facebook.com/profile.php?id=100013033697227&tsid=0.22513785865157843&source=typeahead&refid=17
By myushadan blog
Hka Hku Dingla၊ အခြား 3 ဦး တို့နှင့်အတူ။
Kachin Thar သည် ဓာတ်ပုံအသစ် 8 ပုံ ကို ထည့်ခဲ့သည် — Hka Hku Dingla၊ အခြား 4 ဦး တို့နှင့်အတူ။
နိုင္ငံရဲ႕တပ္မေတာ္ဆိုတာျပည္သူတေယာက္ျမင္တာနဲ႔ေလးစား
ယံုၾကည့္အားထားအားကိုးရမဲ့စိတ္ေပၚေပါက္လာရမည္ျဖစ္သည္။
အခုကအဲတလိုမဟုတ္ဘဲျပည္သူမ်ားကဗမာစစ္တပ္ကိုျမင္ရင္
ေၾကာက္စိတ္ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ ၾကာရင္သတ္ခ်င္လုပ္ၾကံခ်င္တဲ့
စိတ္ေပၚေပါက္လာသည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေတာ့ဗမာစစ္တပ္သည္
ျပည္သူမ်ားကိုအနိုင္က်င့္ မဒိမ္းက်င့္ ဓါမွ်တိုက္ ခိုးစား လုယွက္မူ႔တို႔
ကိုဘဲလိုက္လုပ္ေနေတာ့ ခ်စ္မဲ့အစားအမုန္းပြားေနရတာေပါ့
ျပည္သူလူထုရဲ႕ေထာက္ခံမူ႔မရတဲ့စစ္တပ္ဟာေနာက္ဆံုးေတာ့
ဗမာစစ္တပ္မင္းေအာင္လိႈင္ရဲ႕စစ္သားေတြလိုပံုမွာျမင္တဲ့အတိုင္း
ေျမၾသဇာအျဖစ္ေသဆံုးရမည္မွာမလြဲေပတတည္။
ယံုၾကည့္အားထားအားကိုးရမဲ့စိတ္ေပၚေပါက္လာရမည္ျဖစ္သည္။
အခုကအဲတလိုမဟုတ္ဘဲျပည္သူမ်ားကဗမာစစ္တပ္ကိုျမင္ရင္
ေၾကာက္စိတ္ထြက္ေျပးခ်င္တဲ့စိတ္ ၾကာရင္သတ္ခ်င္လုပ္ၾကံခ်င္တဲ့
စိတ္ေပၚေပါက္လာသည္။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေတာ့ဗမာစစ္တပ္သည္
ျပည္သူမ်ားကိုအနိုင္က်င့္ မဒိမ္းက်င့္ ဓါမွ်တိုက္ ခိုးစား လုယွက္မူ႔တို႔
ကိုဘဲလိုက္လုပ္ေနေတာ့ ခ်စ္မဲ့အစားအမုန္းပြားေနရတာေပါ့
ျပည္သူလူထုရဲ႕ေထာက္ခံမူ႔မရတဲ့စစ္တပ္ဟာေနာက္ဆံုးေတာ့
ဗမာစစ္တပ္မင္းေအာင္လိႈင္ရဲ႕စစ္သားေတြလိုပံုမွာျမင္တဲ့အတိုင္း
ေျမၾသဇာအျဖစ္ေသဆံုးရမည္မွာမလြဲေပတတည္။
Saturday, August 6, 2016
တုုိင္းရင္းသားေတြ ေျပာေနတဲ့ Federal Constitution မူၾကမ္းထြက္ၿပီ။
by bugashihtawn blog
by Local Reporter
by Local Reporter
တုုိင္းရင္းသားေတြက ဖက္ဒရယ္ ဒီမုုိကေရစီမူ အတြက္ အခ်ိန္ယူၿပီး စဥ္းစားခဲ့တယ္။ ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္း တုုိင္းရင္းသားေတြ ေျပာဆုုိေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္မူ ေအာင္ျမင္သြားရင္ ျမန္မာျပည္ရွိ ဗမာတုုိင္းရင္းသား အပါအ၀င္ နုုိင္ငံသား အားလုုံးက ေကာင္းစားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ားစုု ျဖစ္တဲ့ ဗမာလူထုုၾကားမွာ ဖက္ဒရယ္ဒီမုုိကေရစီ ဆုုိတာ သူတုုိ႔ မဆုုိင္သလုုိ ေနၿပီး တုုိင္းရင္းသားေတြ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ အခ်က္ေတြကုုိ ေ၀ဖန္တာေလာက္နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုုန္ေနၾကတယ္။
တကယ္ေတာ့ အာဏာရွင္ (လက္နက္နုုိင္ငံေရး) ခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖုုိ႔အတြက္ ဖက္ဒရယ္မူ ဟာ ျမန္မာနုုိင္ငံသား အားလုုံးရဲ႕ ဘုုံအက်ဳိးတူ ျဖစ္တယ္ ဆုုိတာ သတိခ်ပ္သင့္ပါတယ္။
ဖက္ဒရယ္မူ ကိုု လက္ခံတယ္။ ဖက္ဒရယ္ လုုပ္မယ္ ေျပာေနတဲ့ NLD ပါတီႀကီးေတာင္ ဖက္ဒရယ္မူအေၾကာင္း လက္ေတြ႕ ေဆြးေႏြးတာေတြ၊ ေဟာေျပာတာေတြ မရွိေသးတာကုုိေတာ့ အားလုုံး သိမွာပါ။
တုုိင္းရင္းသားေတြက ဘာေတာင္းဆုုိေနလဲ မသိဘူး ဆုုိၿပီး ေျပာေျပာေနတဲ့ လူမ်ားအတြက္ မုုိင္ဂ်ာယန္ အစည္းအေ၀းမွာ တင္ျပတဲ့ ဖက္ဒရယ္မူၾကမ္းဟာ တုုိင္းရင္းသားေတြ ေတာင္းဆုုိေနတဲ့ မူပဲ။
ဒီေတာ့ ဗမာေတြ ႀကိဳက္တဲ့ ဖက္ဒရယ္မူ ရွိၿပီလား.. ေဆြးေႏြးရေအာင္ေလ။
ဖက္ဒရယ္မူၾကမ္း ဖတ္ခ်င္တဲ့ သူမ်ား အတြက္ ေအာက္ပါ လင့္တြင္ ဖြင့္ဖတ္နုုိင္သည္။
Jinghpaw Labau Maumwi Laika Buk (Htoi Man)
https://get.google.com/albumarchive/102075990280185081618/album/AF1QipPQ4Q91UyZ0auvAiIZis7MjJNKHVMGAgYBfglO2?source=pwa&authKey=CPe1nNDgqqWwZg
Tuesday, August 2, 2016
Jinghpaw (Chyingpaw) ni hkai ai Sha-u ing ai maumwi (Flood Story) mungkan a labau hta lawm.
By Palawng naw tawng FB
2016 July 7 ya shani hta hpaw hpang ai America Mungdan Kentucky mungdaw e nga ai Noah Sanhpawli kata hta mungkan hta amyu hpang (270) jan Sha-u ing ai maumwi hkai ma ai. Ndai labau hta anhte Jinghpaw ni hkai ai lam hpe mung Ark Encounter Noah Sanghpawli kata hta ka shalawm da ma ai. Myen mung a lahta daw nga ai anhte Jinghpaw ni sha n rai Assam Pisa ga na Sinpho (Jinghpaw) ni mung hkai ma ai lam ka da ai. Mungkan a labau hte Sha-u ing ai labau hta shanglawm lu ai gaw Karai a lagaw lata hkang ni anhte a labau maumwi hta mu lu ai lam rai sai.
Ya bai shachyaw da ai Noah Sanhpawli gaw galu maga pe 510, dam ai de pe 81 rai nna tsaw ai de pe 51 re ai lam chye lu ai.
2016 July 7 ya shani hta hpaw hpang ai America Mungdan Kentucky mungdaw e nga ai Noah Sanhpawli kata hta mungkan hta amyu hpang (270) jan Sha-u ing ai maumwi hkai ma ai. Ndai labau hta anhte Jinghpaw ni hkai ai lam hpe mung Ark Encounter Noah Sanghpawli kata hta ka shalawm da ma ai. Myen mung a lahta daw nga ai anhte Jinghpaw ni sha n rai Assam Pisa ga na Sinpho (Jinghpaw) ni mung hkai ma ai lam ka da ai. Mungkan a labau hte Sha-u ing ai labau hta shanglawm lu ai gaw Karai a lagaw lata hkang ni anhte a labau maumwi hta mu lu ai lam rai sai.
Ya bai shachyaw da ai Noah Sanhpawli gaw galu maga pe 510, dam ai de pe 81 rai nna tsaw ai de pe 51 re ai lam chye lu ai.
Ndai link kaw hti la ga.
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html